L’Associació d’Hostaleria i Turisme prepara La Cuina del Bolet del Berguedà amb un nou sistema que mesurarà l’efectivitat de la campanya. D’aquesta manera, se sabrà quantes persones han visitat la comarca per la Cuina del Bolet i si la publicitat que s’ha fet als diferents mitjans és efectiva.

Fins a 14 restauradors de la comarca han creat menús pensats per degustar diferents tipus de bolets i donar a conèixer maneres noves de consumir aquest aliment tan valorat. La campanya començarà aquest dissabte i s’allargarà fins al 15 de novembre. Durant aquestes setmanes, els comensals d’arreu tindran una gran varietat de menús on triar, ja siguin menús tancats, menús degustació o menús a escollir. Els preus dels menús oscil·len entre els 20€ i els 62€.

A més, enguany la Cuina del Bolet del Berguedà col·laborarà amb la Marató de TV3. Una part dels beneficis que es recaptin a través de la campanya gastronòmica es destinarà a aquesta iniciativa, que en aquesta ocasió es centra en La Salut Mental. La iniciativa s’ha organitzat amb la col·laboració de l’Agència de Desenvolupament, el CCAM, la Diputació de Barcelona, la xarxa de productes de la terra i està patrocinada per Cellers Abadal, Cava Rovellats i Monbolet.

Fira del Bolet a la Pobla de Lillet

Precisament, aquest dissabte també se celebra la Fira del Bolet a la Pobla de Lillet. Durant tot el dia hi haurà mercat de bolets i exposició micològica, i a les 12 del migdia tindrà lloc l’arribada dels boletaires i la pesada dels cistells.