Entra en funcionament el ramal ferroviari de Costablanca entre Martorell i Castellbisbal
El traçat estava fora de servei des dels 80 i servirà d'alternativa mentre durin els treballs en el túnel de doble via

Ramal ferroviari de Costablanca entre Martorell i Castellbisbal / Adif
ACN
Aquest dissabte ha entrat en funcionament el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell (Baix Llobregat) i Castellbisbal (Vallès Occidental), en el marc dels treballs del Corredor Mediterrani i en el tram conegut com 'La Porta d'Europa'. El traçat es trobava fora de servei des dels anys 80, quan els trens van començar a fer ús del túnel de via doble de Castellbisbal i que transcorre en paral·lel. El ramal té una longitud d'1,8 quilòmetres, dels quals 810 metres són de túnel, i servirà d'alternativa durant els treballs en aquest túnel de doble via per adaptar-lo als estàndards europeus.
Inicialment, el túnel de Costablanca s'utilitzarà en ample ibèric i en una fase posterior s'implementarà l'ample mixt mitjançant el tercer carril. A més, s'han executat 1,8 quilòmetres de via, dels quals 1,4 quilòmetres són en placa i la resta sobre balast, i s'han instal·lat 1,8 quilòmetres de catenària, segons ha informat Adif en un comunicat. A banda, s'ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus.
Paral·lelament, per reduir el seu impacte acústic i ambiental generat pel pas dels treballs, s'han col·locat al llarg d'una superfície de 867,4 metres quadrats. També, s'ha instal·lat una passarel·la per a vianants de 30,2 metres de longitud.
Un cop obtinguda l'autorització de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per a la seva posada en servei, els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s'adapta el traçat el túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional. Quan acabin aquests treballs, el ramal restablert aquest dissabte se seguirà utilitzant per augmentar la capacitat de circulació de trens en un traçat que registra una elevada densitat de trànsit ferroviari de passatgers i de mercaderies.
El tram on s'han fet aquests treballs es coneix com 'La Porta d'Europa' i permetrà enllaçar en ample internacional la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trams entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, actualment en construcció.
- Rosalía llueix formació clàssica a 'Lux', segons Jordi Savall: «Quan canta se li noten uns coneixements musicals profunds, com als Beatles»
- Els Bombers han de fer tres rescats en mitja hora a Saldes, Sant Joan de Vilatorrada i Odèn
- Vas al lavabo a la nit? Això recomana un uròleg per evitar-ho
- «Manresà, del cor de Catalunya, 25 anys a Madrid i mai he fet televisió en català»: Jacob Petrus, il·lusionat per estrenar-se a La 2Cat
- «Als regidors d’abans de la democràcia ens van dir coses que em van doldre molt»
- Un home deixa 10 euros al compte durant 20 anys i això és el que li queda
- Intenta enganyar a la Guàrdia Civil en un control al Túnel del Cadí i li acaben trobant 15 quilos de marihuana al remolc
- «La proporció de vídeos que ens envia la gent és molt més gran a Catalunya que a la resta de l’Estat»