Túnel del Cadí retorna els diners als abonats que han pagat amb el telèfon
La situació creada amb la instal·lació de les noves màquines de pagament automatitzat del peatge planteja un dubte legal i tecnològic a l’empresa. D’una banda està retornant els diners pagats als abonats per utilitzar el sistema contacless amb el telèfon associat a la targeta i de l’altra manté l’argumentació que en el pagament amb el telèfon no pot identificar el número de la targeta de l’abonat. En aquest sentit, alguns dels usuaris que ja estan rebent els diners han explicat que en les primeres reclamacions l’empresa els va argumentar la impossibilitat del pagament via telèfon i que fins i tot els van convidar a desistir de les seves demandes. A partir de la insistència, però, la companyia els ha retornat els diners. Una afectada que ha volgut mantenir l’anonimat ha explicat que "passo el túnel cada dia dues vegades per anar a treballar i d’entrada em van dir que era per una qüestió tecnològica però després m’han retornat 150 euros; està que el problema és d’ells".
Nous missatges al web i als plafons de la carretera
Davant aquest escenari de desconeixement dels abonats pel que fa a l’opció d’utilitzar el sistema contactless del telèfon per pagar el túnel del Cadí, l’empresa gestora ha redoblat el pla de comunicació per evitar nous casos. Així, al seu portal web ha inclòs un nou banner a la primera pàgina en el qual s’hi llegeix en una alçada de prioritat "Descomptes peatge túnel del Cadí, aplicables únicament amb targeta física o ViaT". El mateix missatge ha estat incorporat de manera constant als plafons electrònics lluminosos a les carreteres d’accés al túnel.