Túnel del Cadí retorna els diners als abonats que han pagat amb el telèfon

Els usuaris afectats que reclamen a la companyia reben una primera negativa, però posteriorment recuperen els diners pagats al peatge

Un usuari paga el peatge del túnel del Cadí amb l’aplicació bancària del telèfon mòbil | ARXIU/MIQUEL SPA

Un usuari paga el peatge del túnel del Cadí amb l’aplicació bancària del telèfon mòbil | ARXIU/MIQUEL SPA / Miquel spa. puigcerdà

Miquel Spa

Miquel Spa

L’empresa gestora del Túnel del Cadí ha començat a retornar els imports pagats al peatge per part dels abonats amb targeta de gratuïtat que han fet servir el telèfon com a forma de pagament i ho han reclamat a la companyia.

La situació creada amb la instal·lació de les noves màquines de pagament automatitzat del peatge planteja un dubte legal i tecnològic a l’empresa. D’una banda està retornant els diners pagats als abonats per utilitzar el sistema contacless amb el telèfon associat a la targeta i de l’altra manté l’argumentació que en el pagament amb el telèfon no pot identificar el número de la targeta de l’abonat. En aquest sentit, alguns dels usuaris que ja estan rebent els diners han explicat que en les primeres reclamacions l’empresa els va argumentar la impossibilitat del pagament via telèfon i que fins i tot els van convidar a desistir de les seves demandes. A partir de la insistència, però, la companyia els ha retornat els diners. Una afectada que ha volgut mantenir l’anonimat ha explicat que "passo el túnel cada dia dues vegades per anar a treballar i d’entrada em van dir que era per una qüestió tecnològica però després m’han retornat 150 euros; està que el problema és d’ells".

Des del Consell Comarcal de Cerdanya han confirmat que estan en converses amb Túnels de Barcelona Cadí per analitzar com continuar el sistema sense aquesta problemàtica. En aquest sentit, des de l’òrgan comarcal, que és l’encarregat de tramitar els abonaments, han apuntat que no saben a hores d’ara si la resolució passarà, per exemple, per la modificació del sistema de pagament o dels nous contractes d’abonaments, als quals s’hi podria especificar l'ús de la targeta física com a requisit.

[object Object]

Davant aquest escenari de desconeixement dels abonats pel que fa a l’opció d’utilitzar el sistema contactless del telèfon per pagar el túnel del Cadí, l’empresa gestora ha redoblat el pla de comunicació per evitar nous casos. Així, al seu portal web ha inclòs un nou banner a la primera pàgina en el qual s’hi llegeix en una alçada de prioritat "Descomptes peatge túnel del Cadí, aplicables únicament amb targeta física o ViaT". El mateix missatge ha estat incorporat de manera constant als plafons electrònics lluminosos a les carreteres d’accés al túnel.