Segueix-nos a les xarxes socials:

25 anys amb el nas vermell

El pallasso Marcel Gros estrenarà "Universari" diumenge al Kursaal de Manresa

25 anys amb el nas vermellmireia arso

"Els espectacles es preparen en dos dies després d'haver-hi pensat durant dos anys", assegura el pallasso Marcel Gros (Manresa, 1957). Però per tenir a punt Universari ha tardat 25 anys, el temps que fa que va emprendre la seva carrera en solitari, després d'iniciar-se en el teatre de carrer amb el grup Setrilll i l'Orquestra Mandarina, de ser fundador de Teatre Mòbil i de formar-se amb Willi Colombaioni, Pierre Byland i Philippe Gaullier. "Sempre deia que quan seria gran seria pallasso, i ara em sembla que ja ho sóc. En el procés de creixement he anat trobant recursos, com les cinc vocals, i he anat evolucionant per configurar el meu món. Faig de xòuman, de mim, de malabarista... i cada cop ho faig diferent i millor", resumeix per explicar com ha arribat a crear un espectacle en el qual utilitza el mateix nas vermell i les mateixes sabates grosses que fa 25 anys. Un espectacle que estrenarà diumenge (18 h) al teatre Kursaal de Manresa i que tot seguit, el 25 de febrer, portarà al teatre Jovellanos de Gijón, en el marc de la fira Feten, de teatre per a nens i nenes, que també celebra el quart de segle. Espera que sigui una plataforma per arribar als programadors internacionals. Però per començar, Manresa, a casa: "és la il·lusió màxima, però també una responsabilitat que va acompanyada d'un cuquet que sempre està per aquí".

A, d'artista. Va començar a utilitzar les lletres com a recurs escènic quan va escoltar Joan Brossa, "a qui m'estimo molt i és un referent de poeta visual", dir que li agradaria veure un home corrent amb una gran A a l'esquena. "Jo vaig pensar: 'ho veurà'", assegura el pallasso manresà. "Les lletres són una obsessió perquè volen dir moltes coses, formen paraules i amb les paraules es fan històries. Les lletres són el més senzill, i per això són un element original", destaca. A Universari s'ha envoltat de les vocals perquè esdevinguin el seu refugi a l'escenari. I no s'està d'assenyalar que el títol de l'espectacle en castellà (Universario) conté totes les vocals, i que per això en català s'ha planteja de batejar-lo com a Ouniversari, perquè estigui en igualtat de condicions.

Prem per veure més contingut per a tu