La marca catalana de roba Mango compta des de dimecres passat amb 77 nous punts de venda arreu dels Estats Units establerts als centres comercials JCPenney. Les vendes de la primera setmana han estat 'molt positives', segons ha declarat a l'ACN el gerent de JCPenney a Nova York, Joe Cardamone. El gerent diu que la incorporació de Mango ha fet 'que el jove d'entre 19 i 35 anys interessat per la moda torni a entrar a la nostra botiga'. La firma catalana calcula arribar als 300 punts de venda als Estats Units l'abril del 2011 i als 600 la tardor del mateix any. El director de Mango als EEUU, Rafael Ayash, va explicar a l'ACN que amb els punts de venda a JCPenney cobreixen 'el màxim territori possible'.

Als espais o 'corners' dins els centres comercials JC Penney, que mantenen la mateixa decoració que les botigues de la marca a Catalunya, Mango comercialitza en exclusiva per als Estats Units la línia de roba MNG by Mango –així com per Internet a través del portal dels grans magatzems.

En el cas del JCPenney de Manhattan, situat en una de les zones més comercials de la ciutat –al Carrer 34 amb la Sisena Avinguda, al costat dels famosos grans magatzems Macy's– la firma catalana ocupa un espai preferent a l'entrada; cosa que Cardamone, el seu gerent, considera que ha jugat un paper clau en l'exitosa setmana inaugural de la marca.

'Els dos primers dies hem estat molt, molt satisfets amb el que hem vist. Crec que els clients han estat entusiasmats, i el preu és molt bo per a ells. Per ara estem molt contents amb el nivell de trànsit que està aconseguint', ha dit Cardamone a l'ACN.

Ayash, director de Mango als Estats Units i Canadà, ha explicat a l'ACN que l'empresa està 'molt contenta', ja que les vendes de la primera setmana 'han estat per sobre de les nostres expectatives'.

L'espai de Manhattan, d'uns 100 metres quadrats, exposa 2.000 peces de roba i complements sense deixar res al magatzem. Cardamone recorda que la primera clienta que va comprar a l'espai Mango de Manhattan, inaugurat dimecres passat, 'es va endur 14 peces'. El gerent del centre comercial valora especialment el fet que la marca catalana ha fet que els clients joves retornin a JCPenney.

Els 77 nous punts de venda s'han inaugurat a 10 estats diferents dels Estats Units, entre ells Califòrnia, Florida, Nova York i Texas. Mango comptava ja amb 12 botigues pròpies al país nordamericà, ara reforçades amb aquesta nova estratègia comercial.