Segueix-nos a les xarxes socials:

Verizon compra Yahoo, una firma que va marcar una època a Internet

L'operació, pendent d'aprovació, es preveu que es tanqui l'any que ve per 4.830 milions de dòlars

Verizon compra Yahoo, una firma que va marcar una època a InternetChristopher Dilts/bloomberg

El grup de telecomunicacions nord-americà Verizon va confirmar ahir que havia arribat a un "acord definitiu" per comprar el negoci operatiu de Yahoo per uns 4.830 milions de dòlars.

L'acord anunciat ahir, que resta pendent de l'aprovació dels reguladors, s'espera que quedi tancat en el primer trimestre de l'any vinent, van informar les dues empreses en un comunicat de premsa conjunt. Fins aleshores, deia la nota, Yahoo seguirà operant independentment. El conveni no inclou actius com la participació de Yahoo en el grup de comerç electrònic xinès Alibaba ni la que té a Yahoo Japó.

L'operació va ser confirmada diversos dies després que diferents filtracions s'adonessin que Verizon, el primer operador de telefonia mòbil d'Estats Units, s'havia quedat sol en les gestions finals per comprar Yahoo.

Amb aquesta compra, Verizon té intenció d'unir el negoci de Yahoo amb el d'AOL, una companyia que en el passat va tenir tanta glòria com Yahoo i que el grup de telecomunicacions va comprar el 2014 per uns 4.400 milions de dòlars.

"La compra de Yahoo col·locarà Verizon en una posició altament competitiva com una companyia global de mitjans de comunicació mòbils, i ajudarà a accelerar el nostre flux d'ingressos en la publicitat digital", va defensar el president de Verizon, Lowell McAdam, en declaracions recollides al comunicat. Per la seva banda, Marissa Mayer, la consellera delegada de Yahoo, va afirmar que aquesta empresa "ha canviat el món, i ho continuarà fent amb la seva unió a Verizon i AOL".

Mayer es va fer càrrec de Yahoo fa quatre anys amb la missió d'intentar buscar una estratègia que permetés salvar l'empresa, que travessava una forta reducció dels seus ingressos.

Yahoo va ser fundada el 1994 i va arribar a convertir-se en el principal motor de cerca d'Internet, però la seva caiguda va començar quan va haver de començar a competir amb Google, actualment la segona empresa per capitalització borsària a Estats Units.

Prem per veure més contingut per a tu