El balanç del 2016 de l'Agència Catalana de Consum (ACC) s'ha vist impactat per l'esgotament definitiu de les reclamacions dels consumidors per les preferents bancàries, cosa que ha provocat que el nombre de reclamacions de l'any passat, 14.640, hagi estat el 9% inferior a les presentades el 2015, segons Joan Aregio, secretari d'Empresa i Competitivitat.

Aregio va reconèixer que les xifres del 2016 s'havien situat en un perímetre homologable als anys anteriors de l'impacte de les preferents, que van alterar les estadístiques del 2013, el 2014 i el 2015. Aregio va explicar que, tot i el caos de Vueling al Prat l'estiu passat, el malestar dels consumidors no es va traslladar a l'estadística del 2016 per l'actuació a peu d'aeroport de l'ACC, que va facilitar acords entre la companyia i els afectats.

La directora de l'ACC, Montser-rat Ribera, va presentar les xifres de la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC. En el balanç d'aquest any, destaca el fet que els sectors que més reclamacions van rebre són els de telecomunicacions i Internet, els serveis generals de consum (que inclou lloguer de vehicles, paquets turístics, comerç, cursos, concerts i espectacles) i les companyies elèctriques, gas i aigua. L'empresa que encapçala el rànquing de reclamacions és Endesa, amb 1.719 reclamacions. Ribera va destacar que el lideratge d'aquesta empresa en el rànquing de reclamacions dels consumidors s'explica pel fet que és una companyia que ocupa el 70% de quota del mercat elèctric. En la llista de les primeres empreses amb més reclamacions, aquest any s'incorpora Vueling, pel caos aeri de l'aeroport del Prat l'estiu passat, i es manté el BBVA, que passa a ser l'única entitat financera que aguanta a la llista de les més denunciades.