Segueix-nos a les xarxes socials:

Friman supera els 200 empleats i els 40 milions d'euros de facturació

?L'empresa bagenca de congelats celebra enguany el 50è aniversari de la seva fundació

Friman supera els 200 empleats i els 40 milions d'euros de facturacióacn

L'empresa bagenca de congelats Friman celebra enguany els 50 anys d ela seva fundació, superant els 40 milions d'euros de facturació i els 200 empleats. A més, l'empresa acaba d'estrenar l'opció del click and collect, per als clients que compren per Internet. Segons ha explicat el seu conseller delegat, Enric Torres, permet oferir un servei que pràcticament serà ininterromput els set dies de la setmana.

És un pas més en l'evolució d'aquesta empresa que s'ha mantingut al dia de les novetat del mercat. Així, si el 1978 va ser pionera a vendre congelats quan la majoria de les llars no disposaven de congeladors, ara ho és impulsant la compra de producte congelat i fresc des de casa amb recollida, al cap de poca estona, a les seves instal·lacions de Sant Fruitós de Bages.

En 50 anys Friman ha passat de tenir quatre empleats, un petit magatzem amb una cambra frigorífica i un furgó frigorífic, a superar els 200 treballadors, una seixantena de vehicles, i instal·lacions a Sant Fruitós de Bages, Lleida i Mercabarna. Va néixer com a distribuïdora de productes congelats per a petits establiments d'alimentació «en un moment en què la gent no tenia ni congeladors a casa», recorda Torres.

Mig segle després, els congelats són només una de les línies de negoci de l'empresa bagenca. S'hi afegeix la distribució de peix i marisc fresc, refrigerats i productes a temperatura ambient. Amb una facturació l'any el 2017 de 43,5 milions d'euros, mou més de 4.000 referències i té clients a Catalunya, el nord del País Valencià, la Franja d'Aragó, Andorra i el sud de França. I per al particular, disposa de Garoina, una xarxa de botigues de producte congelat i fresc a la Catalunya Central per a la venda al detall.

Segons avança el seu director comercial, Jordi Archs, l'empresa segueix a l'alça «i s'assoleixen els objectius que ens anem marcant». Així, si es mantenen els números d'aquest primer semestre del 2018, el tancament de l'any pot ser encara millor que el passat.

En plena celebració dels 50 anys, el negoci familiar es marca com a prioritat «escoltar el client» i «facilitar-los al màxim el subministrament», diu Torres. D'aquí neix Friman Go. La idea, aprofundeix, segueix la tendència del click and collect i per tant vol permetre als seus clients disposar dels productes ininterrompudament. «Comprar des d'Internet i poder-ho recollir al cap de poca estona» a la botiga, aclareix el conseller delegat.

L'evolució de l'alimentació

De la mateixa manera que l'alimentació ha viscut importants canvis en les darreres dècades, l'empresa bagenca ho ha anat fent també. «Hem d'entendre molt bé que se'ns demana», insisteix el conseller delegat. Així, amb un consumidor cada vegada més conscienciat dels beneficis del producte sostenible, Friman no ha quedat enrere. Els aliments ecològics i de quilòmetre zero hi tenen una important cabuda. En aquest cas, explica, «la congelació és un gran avantatge perquè permet arribar a mantenir-los dos anys».

La batalla sobre el congelat, però, segueix estant damunt de la taula. El director comercial reconeix que malauradament avui en dia segueix existint «el mite» entre els consumidors que el producte congelat «no és tan bo». «El congelat és només un estat de conservació i si el producte és bo i es congela i descongela correctament mantindrà gran part dels nutrients», assegura.

El seu propi laboratori

Per conèixer de primera mà què venen, a Friman ho «proven» tot. A les instal·lacions de Sant Fruitós disposen de dos cuiners professionals que elaboren aquells productes que els arriben i que volen distribuir. I, amb l'objectiu de dur «aquest compromís» als empleats i l'aposta per la sostenibilitat, les elaboracions se serveixen al menjador de personal. Al mateix espai s'hi porten a terme trobades amb professionals i consumidors per tal que, amb els mateixos fins, puguin conèixer què adquireixen abans de fer-ho.

Prem per veure més contingut per a tu