El 65% de les reserves hoteleres generades mitjançant metacercadors procedeixen de Google Hotel Ads (GHA), segons un estudi del gestor de canal directe de vendes d'hotels Roiback, que indica que els clients que tenen activat aquest canal aconsegueixen el 900% del retorn de la inversió (9 euros per cada euro invertit).

D'aquesta manera, es converteix en el metacercador més rendible de tots -per sobre de Trivago i TripAdvisor-, amb un creixement del 150% respecte al mateix mes de l'any anterior, quan només representava el 26%.

En un context en què el 75% dels viatgers reserva les seves vacances per Internet, Roiback destaca la importància de treure el màxim rendiment a la presència digital dels hotels, tant independents com cadenes, i aprofitar els avantatges que ofereixen els metacercadors.

La companyia tecnològica amb seu a Palma ha subratllat que el retorn de la inversió (ROI) dels seus clients que utilitzen Google Hotel Ads se situa al voltant del 900% (9 euros de retorn per cada euro invertit).

A més, s'han comparat les reserves generades pels mateixos hotels a través de GHA durant els estius del 2017 i el 2018, i s'ha detectat un increment del 77%, amb pràcticament els mateixos nivells de rendibilitat, o fins i tot inferiors en alguns casos gràcies a l'optimització.

D'acord amb les xifres de Roiback, la ràtio de cancel·lació a través de GHA també és inferior, ja que se situa al voltant del 13% (per sota de les tecnologies OTA, que tenen una cancel·lació d'entre el 20% i el 40%).

Per mercats, l'estudi de Roiback destaca que aproximadament el 50% de les reserves generades a través de GHA provenen de nou països: Espanya, Estats Units, Mèxic, Regne Unit, Colòmbia, França, Alemanya, Itàlia i Portugal, però que en total són 80 els països d'origen els que generen reserves.

Quant a l'increment de visibilitat a dispositius mòbils, Roiback ha informat que el 40% de les reserves generades en aquest canal es produeixen a través d'aquest tipus de dispositius.