Macsa ID i la companyia índia Forbes han signat aquest dijous una aliança d'empreses al 50% que permetrà a l'empresa manresana produir i comercialitzar els seus equips làser per a codificació i marcatge a l'Índia. Forbes porta ja dos anys comercialitzant amb èxit els equips de Macsa ID en el mercat del sud-est asiàtic a multinacionals com Unilever o Colgate, però la possibilitat de produir-los localment els donarà un clar avantatge competitiu ja que passa a ser l'única companyia del país amb capacitat per produir equips làser d'aquest elevat nivell tecnològic.

Fundada el 1767, Forbes & Company Limited és una de les companyies més antigues del món encara en funcionament. Actualment és part del conglomerat indi Shaporji Pallonji, propietat de Mistry Pallonji, accionista majoritari de Tata i un dels empresaris més rellevants de l'economia mundial. El grup Shaporji Pallonji, un dels grups industrials més grans de l'Índia, va facturar més de 16.000 milions de dòlars el 2018 i creix a un ritme d'un 22% anual.

A més, el grup propietat de la família Pallonji manté el seu lideratge especialment en les àrees d'enginyeria i construcció amb alguns dels edificis més emblemàtics de l'Índia en el seu portfoli. El grup està format per 13 empreses i 3 divisions, que donen feina a més de 60.000 persones en 60 països.

L'empresa Macsa ID, per la seva banda, compta amb seus pròpies a la Xina, Regne Unit, Malàisia i Portugal, i el mercat indi era una «assignatura pendent» en el marc de la seva estratègia d'internacionalització. Índia, amb 1.350 milions d'habitants, és la tercera economia d'Àsia i una de les que més creix del món amb una previsió de convertir-se el 2023 en la tercera economia a nivell mundial.

«Entrar al gran mercat indi de la mà d'una empresa local de la mida i recorregut de Forbes suposa una oportunitat de creixement extraordinària per Macsa. A més, és un acord doblement satisfactori perquè sumem forces amb una companyia que, com nosaltres, aposta per la innovació i que és un referent a nivell mundial en el sector industrial», comenta Jordi Piñot, CEO de Macsa ID.

Per la seva banda, Forbes buscava arribar a un acord amb una empresa que pogués aportar la tecnologia necessària per desenvolupar els equips làser per marcar i codificar productes en el mercat indi i la seva àrea d'influència. En vista de la «gran acceptació» al sud-est asiàtic dels equips de Macsa ID i conscients del lideratge mundial en tecnologia de la firma manresana, van decidir signar l'aliança d'empreses amb Macsa. Després de l'acord, les dues companyies passen a produir i comercialitzar equips làser per marcar i codificar productes per a indústries productives com alimentació, begudes, cosmètica, farmacèutica, Fast-Moving Consumer Goods (FMCG), automòbil, electrònica o tèxtil a tot el mercat SAARC (Índia , Afganistan, Bangla Desh, Bhutan, Maldives, Nepal, Pakistan, Sri Lanka).