El Corte Inglés i Mercadona, amb models de venda principalment tradicional i d'àmbit estatal, figuren entre les 50 marques més valuoses del sector distribució a escala mundial, segons l'informe Retail 2019 elaborat per Brand Finance.

La cadena de supermecats valenciana es cola aquest any en el rànquing, en el qual ja figurava el grup presidit per Jesús Nuño de la Rosa, que continua escalant posicions. En concret, El Corte Inglés es col·loca aquest any en el lloc 28 del rànquing després d'escalar cinc posicions respecte del 2018 i dotze respecte del 2017. A més, és la sisena firma que ha tingut un increment més gran en el seu valor de marca (+38%), darrere de Circle K, Alibaba, Lowe*s, Costco, Home Depot i suning.com.

Tant El Corte Inglés com Mercadona, amb una qualificació AA, formen part de les 17 empreses que tenen aquesta mateixa fortalesa de marca. Tenint en compte els nivells de consum i el pes dels Estats Units en aquest sector, on les seves marques dominen amb el 73% el rànquing Retail 2019, és encara més rellevant el comportament de l'espanyola El Corte Inglés, situada quatre posicions davant del seu homònim americà en el rànquing, els magatzems Macy*s (lloc 32) i compartint la qualificació AA. En l'àmbit internacional, Amazon continua sent la marca de distribució més valorada i lidera un any més el rànquing Retail de Brand Finance. Darrere seu se situen Walmart, Home Depot, Lowe's, Ikea, CVS Health, Costco, Target, Walgreens i Alibaba.