La marca manresana de joieria i accessoris Tous ha aconseguit un nou rècord de vendes el 2018, en registrar una xifra de negoci de 466 milions d'euros, un 4,5% més que l'any anterior, i ha superat per primera vegada la barrera de les 700 botigues repartides a 56 països.

Segons ha informat aquest dijous la companyia, el mercat internacional guanya pes per a la firma i el 65,5% dels establiments estan fora d'Espanya.

A les portes del centenari de l'empresa, que se celebra l'any vinent, la seva presidenta, Alba Tous, s'ha mostrat orgullosa d'haver-se consolidat com "una marca global que compta amb un equip de més de 4.000 persones".

També ha destacat "l'èxit" del seu model de negoci, "amb l'obertura de 90 noves botigues al món i el constant increment de les vendes".

Durant l'any 2018, s'han iniciat operacions al Canadà, Corea del Sud, Hondures i Kuwait, països amb "grans expectatives de creixement".

Les vendes en el canal en línia han augmentat un 43% respecte a l'any anterior i durant el 2018 s'ha iniciat el comerç electrònic a cinc nous països, sumant un total de 19 mercats amb vendes digitals.

Així, el canal digital s'ha convertit en el tercer mercat de la companyia en xifres de vendes, darrera d'Espanya i Mèxic, i suposa un 8% de la facturació global.

En aquesta aposta per la transformació digital, el mes de novembre passat, Tous va incorporar al seu equip Carolina de la Calzada com a directora de negoci digital.

Per al conseller delegat de Tous, Carlos Soler-Duffo, la digitalització és una de les "principals prioritats de la companyia" i cada vegada té més pes per al seu negoci.

"Impulsar nous canals de venda significa flexibilitzar el nostre servei i adaptar-nos a les necessitats d'un consumidor cada vegada més digital que necessita un accés diferent als nostres productes", ha afegit.

Durant el 2018, Tous ha registrat un creixement a totes les seves categories de producte: joieria, que representa un 73% de les vendes totals de la marca, rellotgeria, bosses, perfums, ulleres i d'altres complements.