Un fabricant de bateries elèctriques està disposat a invertir 3.500 milions d'euros per reindustrialitzar les plantes de Nissan a la Zona Franca i mantenir la plantilla, segons va explicar ahir el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, en una entrevista a l'ACN.

Segons Sánchez Llibre, es tracta d'un projecte «bastant ben elaborat» que també actuaria com a proveïdor de Seat i d'altres plantes del sud d'Europa. Segons el president de Foment, l'empresa interessada en ocupar els terrenys vol instal·lar-se a Catalunya «sí o sí», i podria crear 3.000 llocs de feina directes i 18.000 indirectes. «Si a Catalunya no ve un fabricant de bateries elèctriques, d'aquí a 10 anys pot desaparèixer el sector de l'automòbil», va alertar Sánchez Llibre.

Davant la confirmació que Nissan tancaria les plantes a Catalu-nya, la patronal va impulsar la Mesa de l'Automoció, on hi ha representades el 95% de les empreses del sector i on es tracten les iniciatives per intentar ocupar el lloc de la marca nipona. Hi ha diverses ofertes sobre la taula, però la del fabricant de bateries elèctriques és la més avançada.

Tant el Govern de la Generalitat com l'Executiu espanyol estan al corrent de les converses amb el fabricant de bateries, del qual el president de Foment del Treball no vol donar més detalls per motius de confidencialitat de les negociacions. L'oferta s'haurà de negociar a la Mesa per a la reindustrialització de Nissan. Sánchez-Llibre sí que va avançar que el fabricant de bateries elèctriques actuaria com a proveïdor de Seat, que fa unes setmanes va anunciar una inversió de 5.000 milions d'euros fins al 2025 a la fàbrica de Martorell per fer nous models elèctrics. Foment del Treball treballa des de fa mesos per trobar industrials i «connectar-los» amb l'administració de l'Estat i la Generalitat i atraure les inversions a Catalunya.

De fet, aquesta empresa no és l'única aspirant a rellevar Nissan a partir del 2022, ja que també es treballa perquè s'hi instal·li un fabricant de busos elèctrics o una altra marca automobilística, tot i que en aquests casos les converses es troben en una fase més «incipient». Sánchez Llibre va puntualitzar que no es tracta de Tesla, amb qui només han tingut un contacte «indirecte». «Tenim alternatives potents i competitives que van en la direcció que quan passi el 2021 puguem aportar projectes industrials importantíssims», va assenyalar el president de Foment del Treball, que va apostar perquè Barcelona continuï sent el «clúster més important de la mobilitat i de l'automoció» de tot l'Estat.

Seat veu amb bons ulls la possible arribada d'un fabricant de bateries als terrenys de Nissan a la Zona Franca. Segons la compa-nyia, «totes les decisions que ajudin a avançar cap a l'electrificació i la transició ecològica són positives». L'automobilística remarca que els avenços al sector s'aconsegueixen a través d'una col·laboració «entre administracions, empreses i organitzacions».