20 de novembre de 2020
20.11.2020
Regió7

El sector audiovisual ocupa a Catalunya 26.000 persones

19.11.2020 | 22:27
El sector audiovisual ocupa a Catalunya 26.000 persones

Més de 1.100 empreses del sector audiovisual sumen una facturació de 6.700 milions d'euros i ocupen unes 26.000 persones a Catalunya, segons l'estudi «El sector audiovisual a Catalunya. Actualització Estratègica», elaborat pel Departament d'Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General d'Indústria, amb la col·laboració del Clúster Audiovisual de Catalunya i la consultora Cluster Development. A la presentació dels resultats, la directora general d'Indústria, Matilde Villarroya, va destacar que les anàlisis permeten tenir una radiografia detallada i actual de les principals magnituds del sector a Catalunya i «identificar la situació competitiva del sector, les tendències de mercat i els reptes de futur». Villaroya va assegurar que el sector està «ben posicionat» per fer front a aquests reptes.

Per la seva banda, el president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Miquel Rutllant, va remarcar que «l'anàlisi estratègica destaca les oportunitats de negoci al voltant de la ficció, el creixement de la indústria del videojoc a Catalunya i el paper clau de la tecnologia audiovisual en els models de negoci futurs d'aquesta indústria». Per a ell, les conclusions reforcen la demanda del clúster de construir una gran infraestructura audiovisual a Catalunya, amb platós per produir ficció i un parc tecnològic audiovisual per convertir el país al hub audiovisual del sud d'Europa.

A l'estudi s'han identificat tres segments de negoci principals a Catalunya. El primer l' entertainment audiovisual, que inclou empreses que fan continguts com productores que desenvolupen continguts propis (ficció, TV i videojocs); proveïdors especialitzats (efectes especials, postproducció, doblatge i so); empreses amb tecnologies transversals d'aplicació a l'àmbit audiovisual, i empreses orientades a la distribució i exhibició. Segons l'estudi, el segon segment és la comunicació, la publicitat i els esdeveniments ( agències de comunicació, màrqueting i publicitat) i les empreses que organitzen esdeveniments en temps real. Finalment, el tercer segment és el dels mitjans de comunicació dedicats a la producció i emissió de notícies.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit