13 de març de 2021
13.03.2021
Regió7

Les restriccions a la mobilitat redueixen les vendes de Seat el 22,1% fins al mes de febrer

La falta de semiconductors també ha contribuït a la disminució És la marca del grup Volkswagen on més es redueix l'entrega de cotxes

12.03.2021 | 21:23
Cadena de producció del Cupra Formentor a Martorell

Les vendes de Seat els mesos de gener i febrer van caure el 22,1% respecte al mateix període de l'exercici anterior. Segons dades publicades ahir per la seva matriu -el grup Volkswagen- la firma amb seu a Martorell va entregar 73.500 vehicles els dos primers mesos de l'any, una xifra allunyada dels 94.300 de l'any passat. La companyia atribueix la caiguda a les restriccions de mobilitat a l'Europa Occidental, que és el seu principal mercat, així com a la falta de subministrament de semiconductors. Seat és la marca del grup Volkswagen on més van caure les vendes a l'inici de l'any, però confia recuperar-se a mesura que avanci el pla de vacunació i es normalitzi el subministrament de materials.

De fet, Seat recorda que la producció es manté en nivells similars al 2018 i el 2019, abans de la pandèmia. Alhora, destaca que ha incrementat la seva quota de mercat en alguns dels principals mercats europeus pel desenvolupament de la marca Cupra, que el gener i el febrer va vendre 8.200 vehicles, un 91% més en termes interanuals. En la gamma Cupra, el principal impulsor de les entregues ha estat el Formentor, segons assenyala la companyia.

Per altra banda, el conjunt del grup Volkswagen va incrementar el 6,8% les vendes els dos primers mesos de l'any, gairebé 1,5 milions de cotxes. El creixement és impulsat per les marques Volkswagen (+10,6%) i Audi (+15,5%), que representen el 75% de les vendes del grup. Per mercats, la Xina es presenta com el principal motor de creixement, amb un increment interanual de vendes del 59,7%. Per contra, la comercialització de cotxes a l'Europa Occidental va caure el 24,9% fins al febrer.

D'altra banda, la marca automobilística Cupra ha iniciat la producció del model León amb motor híbrid endollable, una peça clau en la seva oferta global per a aquest 2021 i en la seva estratègia d'electrificació de la gamma.

Aquesta versió híbrida estarà disponible amb 204 CV, que permet recórrer fins a 63 quilòmetres en mode cent per cent elèctric, i se suma a la versió de 245 CV, tots dos amb carrosseries de 5 portes i Sportstourer, segons ha indicat la marca en un comunicat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit