La producció de vehicles ha caigut el 2,5% entre gener i octubre respecte al 2020, fins a les 1.757.280 unitats, com a conseqüència de la crisi dels microxips mentre que si es compara amb 2019 es va reduir el 26,7%, segons va informar ahir Anfac. D’aquesta manera, la producció de vehicles registra pitjors dades que els mesos de confinament dur del 2020. A l’octubre, es va tancar amb un retrocés del 37,9% en comparació del mateix mes del 2020, fins a les 165.003 unitats fabricades. A banda de la manca de microxips, que afecta la indústria de l’automoció i d’altres sectors, també s’hi sumen les dificultats d’entrega en la cadena logística i la baixa demanda als principals mercats.

La patronal assenyala que no s’espera una estabilització de la situació fins a finals del 2022 o principis del 2023, tant a l’Estat com a la resta del continent, segons les darreres previsions.

Els mercats europeus, que són els principals destinataris de la producció a l’Estat, també han registrat descensos molt destacats, com per exemple del 30,7% a França, del 34,9% a Alemanya; del 35,7% a Itàlia i del 24,6% al Regne Unit.

Pel que fa les exportacions a l’octubre, han caigut el 38,2% en comparació del mateix mes del 2020, fins a les 142.723 unitats. Fins al mateix mes, s’han exportat 1.523.745 unitats, l’1,6% menys que la xifra obtinguda al 2020, en un any marcat per la pandèmia de la covid-19.

Anfac també va destacar que el darrer mes s’han reduït les exportacions amb destí a Europa, que ha passat de tenir un total del 65% fins al 45,2%. De fet, només Turquia ha augmentat les comandes entre els cinc països més exportadors, el 271%, mentre que a França, Alemanya, Regne Unit i Itàlia s’han reduït per sobre del 40%.