Clic&Pay és un dels productes que ofereix l’entitat bancària BBVA, dirigit en aquest cas a autònoms i pimes perquè puguin fer gestions del dia a dia amb facilitat, rapidesa, segons comenta Víctor Blasco.

Què va portar BBVA a desenvolupar Clic&Pay?

El banc està en constant recerca de solucions per facilitar la gestió de les finances tant de l’àmbit personal com de les empreses. Clic&Pay neix en el moment que detectem que el col·lectiu d’autònoms i pimes tenia una necessitat de finançament per fer pagaments recur-rents, com ara impostos, assegurances socials, nòmines o proveïdors. Fins ara aquest aspecte es cobria amb diferents productes del banc que no tenien aquesta finalitat concreta, per això vam desenvolupar Clic&Pay. Vam idear una nova modalitat de finançament amb la finalitat que fos molt senzilla i convenient per al client, i que donés solució a aquesta necessitat.

Quins avantatges té?

Clic&Pay és una línia de finançament que permet al client disposar on-line de liquiditat per als seus pagaments habituals, i tot això sense interessos. És un producte que ofereix flexibilitat i immediatesa perquè permet disposar al moment just de la quantitat necessària i sense costos si no s’utilitza. En cadascuna de les disposicions el client paga una quantitat única (varia en funció del termini de la disposició, des del 0,5% fins al 2%) i sense interessos. D’aquesta manera, només han de retornar l’import sol·licitat en el termini corresponent, la qual cosa els permet seguir atenent el seu negoci sense dificultats de tresoreria.

Com es pot sol·licitar el producte?

El procés és molt senzill. El client primer ha de sol·licitar l’obertura de la línia de finançament al seu gestor. Un cop concedida, el client disposa dels diners que necessita quan, com i des d’on vulgui (mòbil, web, oficina). Com a exemple de la seva conveniència, un autònom revisant els seus comptes en un diumenge podria disposar d’aquest sistema a través del mòbil de manera immediata.

Com el valoren els clients?

Clic&Pay ha tingut una gran acollida entre els clients. En només 12 mesos, més de 8.000 clients ja l’estan fent servir a Catalunya. La destinació més habitual és la de proveïdors i la d’impostos. El finançament total acumulat utilitzat pels clients ja supera els 255 milions d’euros a Catalunya. Fins ara, el perfil de client que més l’utilitzen, en la mateixa proporció, pimes i autònoms.

Com contribueix aquest producte a l’aposta de BBVA per la digitalització?

Clic&Pay se suma a la gamma de serveis digitals que hi ha a la disposició d'autònoms i pimes des del mòbil, com són Commerce360, tots els serveis integrats a NetCash, SmartPay... BBVA treballa per donar al client un servei multicanal on pugui gestionar el seu dia a dia amb facilitat, rapidesa i conveniència. Clic&Pay és un producte molt innovador que satisfà una necessitat àmpliament demanada pels clients i en què BBVA dóna una resposta de manera pionera al mercat.