Ofigreen és una empresa especialitzada en la comercialització on-line de material i mobiliari d’oficina i productes informàtics, entre d’altres. Amb seu a Manresa, treballa amb l’objectiu de facilitar als clients una eina de compra on les empreses puguin trobar tot allò necessari per desenvolupar el seu negoci.

Ofigreen ofereix un ampli ventall de productes. És una empresa centrada en el comerç electrònic?

És una empresa nascuda de dos negocis totalment diferents: un de subministraments d’oficina i un altre de tecnològic. Fa anys que treballem en la transformació digital tenint present com pot ajudar tant a l’empresa com al nostre client. Hem centrat els esforços en la part comercial; sense deixar de banda la visita presencial, hem creat un seguit d’eines per facilitar al client la seva autonomia, el seguiment de les comandes, el control departamental i altres avantatges com facilitar la integració del nostre sistema de comandes amb l’ERP del client.

Quin és el perfil de client?

El volum principal de clients són pimes, tot i que hi ha un departament dins Ofigreen que gestiona «corporacions» i un altre que gestiona «gran comptes». Notem que les empreses més preparades tecnològicament són les més grans; la transformació digital de les pimes, a la Catalunya Central sobretot, anirà avançant en els pròxims tres anys.

On distribueixen?

A tot l’Estat, tot i que volum de clients el tenim a Catalunya. I Ofigreen s’està preparant estructuralment per distribuir a tot el món.

Quina ha estat l’evolució de l’empresa?

Crec que en essència som els mateixos, però l’evolució del sector i els avanços tecnològics ens han permès evolucionar cap a una venda més directa, més ràpida, i sense límits territorials. Sense oblidar mai qui som: una empresa nascuda amb la vocació de donar servei i solucions a tots els nostres clients. El nostre lema durant anys ha estat: «Un any més, cuidem la teva empresa».

Quin és el tret diferencial d’Ofigreen per ser competitius en el sector?

Ser competitiu és tenir millors preus? Ser més ràpids servint? Agilitat per resoldre incidències?

Tots els que ens dediquem a la venda, siguem del sector que siguem, intentem sempre competir en preus, en servei, i en postvenda, però la realitat del sector és que cada dia que passa anem a una societat més immediata, on no hi ha temps per res, i el que més sol·licita el client final és: «fes-m’ho fàcil». Nosaltres dediquem molts esforços per complir aquesta premissa: fer-ho fàcil.

Han anat creixent en volum de vendes, expansió territorial i també en diversitat de productes. Què ofereixen actualment?

Oferim tot el que una empresa necessita: subministraments d’oficina, mobiliari, epis, vestuari laboral, informàtica, ofimàtica (sóm Platinum Resellers de Kyocera), software (partners de Wolters Kluwer) i eines de programació pròpia i a mida del client. Tot gestionat per un equip professional amb una llarga experiència. Amb les corporacions (associacions d’empreses) també hem incorporat seccions de productes específics, com per exemple equipament de farmàcia.

Com encaren el futur?

Aviat rebreu noves notícies d’Ofigreen! Estem molt il·lusionats amb nous projectes que es podran veure, segons les nostres previsions, l’any que ve.

Per créixer i innovar cal invertir i en moments d’expansió es necessita el suport de bancs com BBVA. Per què hi confien?

Si vols ser competitiu en un món digital i connectat, s’ha d’invertir en personal especialitzat i en infraestructures tecnològiques. BBVA és la referència bancària en transformació digital, per la forma d’operar a nivell d’oficines i per les eines que ofereix on-line i les apps mòbils.

Ofigreen es beneficia de la innovació tecnològica i la digitalització de BBVA?

Utilitzem el seu web i l’app. BBVA innova constantment, segur que en el futur ens podrem beneficiar d’altres prestacions.