Aquesta compareixença, sol·licitada tant per PP, CiU, ICV i ERC com per la mateixa ministra, que ja s'havia ofert acudir a la Cambra quan el Consell de Ministres va aprovar el seu projecte, no va poder fer-se finalment per l'accident de l'Aeroport de Barajas (Madrid) del 20 d'agost, que va obligar a fer una compareixença monogràfica d'Álvarez davant de la Diputació.

La mesura presentada pel Govern se centra especialment en l'autonomia financera dels aeroports, la cohesió territorial i l'escissió d'AENA en dues entitats empresarials estatals diferenciades, de tal manera que d'una banda quedarà la navegació aèria i per una altra la gestió dels aeroports. L'oposició ha coincidit a assenyalar que les mesures aprovades són "insuficients", "poc concretes" i "realitzades sota la improvisació".

Així, CiU i PNB van defensar la compareixença de la ministra per aclarir les contradiccions del Govern i per "saber a què atenir-se", mentre que tant ERC-IU-ICV com Coalició Canària van arribar a afirmar que les propostes del Govern "són una muntanya de maquillatge per mantenir el monopoli d'AENA".

Finalment, el PP va exigir detalls per saber "què es farà amb el 30% del capital d'AENA privatitzat". Davant d'això, el PSOE va dir que confia que la compareixença de la ministra pogui aclarir dubtes i aportar solucions positives "entre tots".