"Són esportistes que ja tenen una base de resistència i de fons gran i el que necessiten és, no augmentar de volum muscular, sinó definir el cos". És l'opinió de Cristina Lupón, entrenadora personal del gimnàs Gimbe, un centre especialitzat a treballar amb alguns pilots del mundial de velocitat, com ara Carles Checa, i també de trial, com Adam Raga. Elías també hi havia anat algunes vegades.

Segons la seva experiència, "és bo treballar amb ells la força explosiva, la seva reacció davant de situacions inesperades amb moviments ràpids. També tenim en compte dos ítems més, com són la propiocepció i l'equilibri". El primer, el sentit que informa al cos de la posició dels músculs, es treballa "a partir dels turmell i els genolls, es treballa amb superfícies inestables i dóna idea de com estar el cos en cada moment. No direm que se'ls ensenya a caure, però sí que se'ls dóna una idea de la seva posició espacial en cada moment". Aquesta va lligada amb l'equilibri, que és vital en una disciplina en la qual, de vegades, els pilots sembla que desafiïn la llei de la gravetat.

Pel que fa a les parts del cos que més es treballen, destaquen "l'esquena. Feina de tonificació dorsal, de trapezi i d'estirament global per tal de compensar la posició amb la qual van sempre els pilots damunt de la moto". També és transcendental la tasca que es fa amb els abdominals, "amb la posició del cos en general, relacionada amb l'equilibri, ja que la força d'aquesta zona" ajuda a mantenir-se en posicions complicades. En aquest sentit, també és interessant l'estabilitat de les espatlles. No cal tant, però, treballar avantbraços, ja que la mateixa activitat de donar gas els exercita, o el coll, que no pateix tant com en els pilots de fórmula 1.