El Centre Cultural el Casino de Manresa va estrenar el programa Barçakids, un projecte itinerant que forma part d'un projecte impulsat per la Fundació del FC Barcelona amb l'objectiu fomentar i consolidar valors a través dels principis pedagògics de l'esport, del joc i de la participació activa i inclusiva en els infants.

Aquest programa pedagògic, dirigit a nens i nenes de 6 a 12 anys, arriba a Manresa amb la col·laboració del projecte #Invulnerables contra la pobresa infantil que impulsa la monja manresana sor Lucía Caram -conjuntament amb el Barça, l'Obra Social La Caixa, la Fundació Rosa Oriol i la Generalitat- i que té signat un acord amb la Fundació del FCB per portar aquest projecte a les ciutats on Invulnerables és present, com és el cas de Manresa.

A l'acte de presentació d'ahir, amb la presència d'alumnat de primària de l'escola Ave Maria, hi va assistir el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Manresa, Jordi Serracanta; sor Lucía Caram, en representació del projecte Invulnerables i com a vocal del Patronat del Barça; la directora de l'Àrea de Negoci de CaixaBank a Manresa, Beatriu Dorado; el representant de la Penya Barcelonista Cor de Catalunya, Albert Serra; i el vicepresident de la Federació de Penyes Bages-Berguedà-Cerda-nya, Antoni Negro.

Fins al 28 de març diverses escoles de Manresa tenen previst participar en les activitats pedagògiques amb el calendari següent: escola Oms i de Prat (14 de març); Vedruna (15 de març); Ave Maria (16 de març); Valldaura (17 de març); Renaixença (20 de març); Pare Algué (21-22 de març); FEDAC (23 de març); La Salle(24 de març); Sant Ignasi (27 de març) i Ave Maria (28 de març).

Cinquena edició de Barçakids

Barçakids és un projecte que durant el curs 2016-2017 celebra la seva cinquena edició. L'objectiu del programa és treballar amb dos grups classe, durant una jornada (de 9.30 a 16 h), els valors mitjançant l'esport i altres situacions de la vida quotidiana dels infants: l'escola, la casa i l'entorn. El programa Barçakids té dues línies de treball: una de presencial i una altra de virtual. La presencial ofereix a les escoles treballar els valors a través d'unitats didàctiques, mentre que la virtual ofereix la creació d'una plataforma virtual que complementa i dóna continuïtat a la presencial, però que alhora s'obre a la participació de tota la comunitat internauta, perquè tothom hi pugui accedir.