El nou Iveco de l'equip De Rooy comandat pel pilot holandès i amb el bagenc Moi Torralladona i el polonès Darek Rodewald a la cabina ha finalitzat aquest cap de setmana, amb més de 300 hores de penalització, el ral·li de la Ruta de la Seda, una competició entre Moscou i Xi'an, a la Xina, que servia de banc de proves per al nou vehicle. Com es pot veure pel resultat, però també com era previsible, el camió ha tingut molts problemes durant aquests dies que caldrà millorar en futures cites, com ara el ral·li de Líbia i l'Africa Race, el gener.

Després de pujar al podi en l'última etapa com a últim classificat dels que han finalitzat, De Rooy va explicar que la cursa havia estat «estranya, però estic satisfet, malgrat haver acabat últim». L'holandès va explicar que «les coses van anar bé fins a la cinquena etapa, però en aquesta, entre Astana i Semey, a Kazakhstan una peça de la cabina es va trencar i vam haver d'abandonar per prevenir futurs danys».

Van rebre cent hores de penalització, però no va ser l'únic problema que van tenir, ja que altres problemes mecànics i també de malaltia del pilot a la vuitena etapa els van fer rebre 200 hores més de càstig.

De tota manera, De Rooy reconeix que «sabia que hi hauria coses que es trencarien, ja que el camió és nou, simplement que no m'esperava que es trenquessin aquestes. No és gaire normal». També li sap greu «no haver pogut superar totes les dunes del recor-regut. N'he vist més en pocs dies que al Dakar en els últims anys», va afegir com a crítica als organitzadors d'una cursa que no disputarà el gener vinent. De tota manera, va avançar que l'equip anirà a Marroc, al ral·li de Líbia, per tal de continuar millorant.

El Peugeot de Cyril Despres, en cotxes, i el Kamaz de Dimitri Sotnikov, en camions, van ser els triomfadors del ral·li.