Les lectures estimades de l'electricitat s'acomiaden amb un repunt de queixes
Entitats de consumidors confien que el retorn a l'antic sistema freni les denúncies a Endesa
L'allau de queixes contra Endesa que les associacions de consumidors han rebut des que van començar a funcionar les lectures estimades de la llum han augmentat lleugerament aquests últims mesos amb motiu del procés d'adaptació de la companyia al nou sistema de facturació, que acaba d'entrar en vigor aquest mes.
A partir d'ara, es retorna a la facturació cada dos mesos, basada en la lectura real dels comptadors, tal com funcionava fins al 2008, quan el rebut de la llum va passar-se a cobrar obligatòriament cada mes. La llei, però, va permetre a les companyies elèctriques facturar una de cada dues factures a partir d'estimacions, mentre que l'altra havia de ser la real. Des que va entrar en vigor aquest sistema, però, les associacions de consumidors han rebut diverses queixes de clients que rebien més de dues factures successives basades en lectures estimades. En alguns casos, es tractava d'estimacions fetes molt per sobre del consum real, però també es donaven situacions de diverses lectures estimades a la baixa, cosa que provocava una factura molt elevada econòmicament quan, finalment, arribava la basada en la lectura real.
Fonts d'Endesa reconeixen la possibilitat que, els últims mesos, a causa del procés d'adaptació de la companyia a la nova facturació, pot haver-hi hagut un repunt d'aquestes deficiències. En tot cas, remarquen les mateixes fonts, no es tracta d'irregularitats a consciència, sinó de simples "errors" que sempre s'acaben corregint. Les mateixes fonts afirmen que es tracta de casos puntuals, tenint en compte que a Catalunya la companyia té quatre milions de clients. També recorda que, en els casos en què el comptador no està accessible des del carrer o en una comunitat de veïns, les companyies poden justificar fins a cinc facturacions en lectures estimades.
Tant l'oficina del consumidor del Bages com la Unió de Consumidors de Catalunya han remarcat a aquest diari que han hagut de fer de mitjancers entre Endesa i diversos clients que denunciaven factures abusives. Les dues associacions confien que, amb el retorn al sistema de les lectures exclusivament reals, es redueixi el nombre de queixes i denúncies.
Més a Cas Obert
-
Itàlia dona la raó a Juana Rivas després de separar els seus fills
-
Ampli desplegament per a rescatar una persona que ha caigut amb el cotxe per un barranc a Pont de Bar
-
Troben el cos d’una persona a la platja de Sant Sebastià de Sitges
-
Un cotxe bolca a Sagàs, sense ferits, però amb una pèrdua important de benzina a la calçada