El compte a Twitter del papa Francesc @Pontifex va superar dilluns els 12 milions de seguidors, segons es va fer públic ahir en la presentació de l'estudi sobre l'impacte del pontífex a Internet al Mobile World Congress. L'estudi, que té el títol "Internet loves Pope Francis" (Internet estima el papa Francesc), ha estat realitzat per l'empresa 3rdPlace per a la xarxa catòlica Aleteia.org., entre el març i el novembre del 2013. El lideratge és encara més sorprenent si es té en compte que el papa Bergoglio és incapaç de teclejar els tuits que escriu, no arriben a un al dia, i a més "no té telèfon mòbil, ni en vol tenir", segons va revelar el president i editor editorial d'Aleteia, Jesús Colina.

L'estudi estableix que en el seu primer any amb presència a Twitter, el Papa va ser el líder amb més mencions a Internet, 49 milions, el 73 % generades a Twitter i només el 15 % per portals de notícies i mitjans de comunicació. Només el grup One Direction (78 milions) i el cantant Justin Bieber (53 milions) el superen en el rànquing de personalitats més esmentades. Es deu, principalment, al fet que les seves paraules a Twitter tenen una mitjana de 6.637 retuits, que en fan el líder mundial amb més eco directe en aquesta xarxa social, davant del president dels EUA, Barack Obama, amb una mitjana de 2.309 per missatge. "La força del Papa a Internet prové de la repercussió que generen les seves paraules en els seus seguidors", va dir Colina, que va explicar el fenomen pel fet que el pontífex no es dedica a retransmetre, sinó a "enviar un missatge que toqui el cor i això fa que la gent retuitegi".