Cartells per emmarcar

Clubs de Laliga 1 2 | 3 i clubs de Laliga Santander eduquen en el futbol gràcies a l'art, l'humor i el bon rotllo.

Quin és el millor cartell per a un partit? Depèn, segons els gustos. Com les maneres de guanyar. Hi ha els enamorats de l'estil de Guardiola, els de Simeone, els de Machín. Pressió alta, contres, atacar per bandes. Els creatius dels equips de Laliga 1 | 2 | 3, de Laliga Santander i clubs de Segona B fa anys que fan art en els cartells que anuncien els espectacles futbolístics. Així, el Leganés s'ha distingit per creatiu i simpàtic, l'Eibar ha pres el testimoni amb aire retro i l'Osca ha optat per dissenys conceptuals.

SD Osca-RCD Espanyol

"Els del Leganés són divertits i gràficament els cartells de l'Osca són per emmarcar". El tuit escrit pel periodista Aitor Lagunas, el 18 d'octubre, té 7.500 “m'agrada”. La imatge del duel amb l'Espanyol, sense eslògan, juga amb el periquito, relacionat amb el sobrenom que va donar als seguidors del club, fa gairebé cent anys, el setmanari satíric Xut!

Eibar-Leganés

Setembre del 2017. La campanya passada, inspirats per la imaginació del club pepinero, els publicistes armers van aprofitar la visita del Leganés a Ipurua per fusionar conceptes entre serra i fruita. Així va néixer una nova versió de jocs de Lego, amb el toc d'humor afegit al lema: Aiba, que ve el Lega!

Betis-Sevilla

El 21 d'agost de 2018 hi va haver duel sevillà i el twitter de @LaLigaJPN no va dubtar a adaptar el cartell a un públic que és d'allò més entregat: el japonès. Per aquest motiu alguns caràcters tinguin més a veure amb els tatuatges d'alguns dels jugadors que amb els habituals. I és que aquest mercat està cada vegada més en alça. De tota manera, el motiu de tal desplegament gràfic va ser el jugador Takashi Inui, migcampista al Reial Betis.

Betis-Leganés

Gener del 2018. Els verd-i- blancs es van posar seriosos per anunciar el seu envit davant els blanc-i-blaus. Si no, no s'explica que sortís el davanter Sanabria colpejant una pilota contra tres cartells creats pel rival. La broma va estar ben llançada perquè van aconseguir ser millors, encara que fos per escassa diferència (3-2).

Eibar-Reial Madrid

Hi ha cartells amb un disseny espectacular, altres amb sentit de l'humor i després hi ha els que són hàbils amb les paraules. Quina finor, aquest. Onze blaugranes emulant la mítica foto de Charles Clyde, sota les simbòliques Torres Kio, poques lletres i eslògan: "Sense vertigen". Art representat amb doble sentit i dues paraules: sense por de les altures i del Madrid. Van visualitzar la tàctica de Solari?

Leganés-Deportivo de la Corunya

Amb una bona foto hi ha molt recorregut. Clubs que estaven vivint una situació complicada i els creatius del Lega ho van tornar a fer. Amb la idea de treure pes al transcendental duel, què millor que jugar amb la icona de prohibit de la gaita i tenir un gest amb el Dépor? Somriures per a tots en la prèvia. A la gespa, Kakuta va tenir una ocasió franca per posar el 0-1, va perdonar i Mantovani i companyia no ho van fer (4-0).

Reus-Cadis

El club va decidir, la temporada 2016/17, homenatjar bandes estimades pel gran públic per promocionar els partits al Estadi Municipal de Reus. Els elegits, per escenificar les portades dels discos de Nirvana, Bruce Springsteen, David Bowie o Manel, van ser jugadors de la plantilla. A la imatge, de setembre del 2016, la paròdia de l'One Step Beyond de Madness.

Alcorcón-Albacete

Setembre del 2017. El retorn de l'Alba a Laliga 123 va propiciar l'amable gest del departament de premsa de l'Alcor. De fet, el lema "Retrobament a la tercera jornada" està influït per “Encontres a la tercera fase” de Steven Spielberg. A més, el relaciona amb una nit estrellada, ja que l'horari, dilluns a les 20.30, era atípic.