Un centenar de professionals de la docència d'escoles, instituts i centres d'educació especial de la Catalunya central han participat en el seminari Trastorns de la Conducta a les Aules, que ha organitzat Ampans. Una de les conclusions de la jornada va ser la constatació que més del 80 % dels trastorns de conducta en els alumnes es podrien corregir a l'escola i s'evitaria anar a cal psicòleg.

Trastorns de conducta infantil, com la hiperactivitat o la negació sistemàtica, es podrien corregir a la mateixa escola amb proves de detecció precoç i de prevenció fetes als alumnes, segons especialistes en la matèria, que van criticar en el marc del seminari que ara es doni tractament clínic a la majoria de casos. La jornada va servir per analitzar quines estratègies poden fer servir els docents. La directora de l'escola Jeroni de Moragues d'AMPANS, Alba Cortina, i organitzadora del seminari, va defensar que els mestres d'infantil facin proves per detectar possibles alteracions de conducta. Un cop a primària, els especialistes consideren que els docents haurien de poder fer sessions de prevenció. Maria Claustre Jané, del departament de Psicologia Clínica de la UAB, va proposar fer activitats d'autocontrol, reconeixement i expressió de les emocions. La jornada va servir per denunciar mancances en els mecanismes de detecció i prevenció d'aquestes alteracions de la conducta.