Els grups municipals de CiU i de la CUP, i l'organització JSC a Manresa han coincidit a expressar el seu suport al projecte de tren-tramvia presentat dimarts pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, a Manresa. El projecte proposa, per una banda, enllaçar l'estació de Manresa Alta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb la Renfe pel traçat històric que tenia el ferrocarril dintre la ciutat i, per l'altra, connectar Manresa amb les poblacions de Sallent, Súria i Sant Joan de Vilatorrada.

Malgrat que tots tres grups polítics coincideixen a aprovar la iniciativa, hi ha matisos. CiU és el grup polític que es mostra més escèptic i cautelós respecte del projecte. El president del grup municipal, Alexis Serra, ha declarat que "estem predisposats a veure de bon ull el tren-tram sempre que Manresa no perdi de vista la importància cabdal de la connectivitat amb Barcelona", ja que, segons Serra, "la ciutat necessita com l'aigua una connectivitat competitiva". El president de CiU a Manresa posa més condicions i demana, també, "calendaris no depriments tant per a passatgers com per mercaderies". Serra considera que si el tren-tram arriba a al Congost, on hi haurà una estació, "hi ha la necessitat de construir-hi un gran aparcament dissuasiu"; i també exigeix "consens per arribar a un gran acord de mobilitat", ja que, segons diu, "cal una aposta de veritat per englobar el tramvia en un marc més ampli que inclogui aparcaments i itineraris per a vianants".

Finalment, Serra afirma que "davant la impossibilitat econòmica per poder realitzar el metro, la nostra predisposició és pel tren-tram"; tot i que reconeix la capacitat d'iniciativa" del Col·legi d'Aparelladors per la proposta que van realitzar de tramvia.

Per la seva banda, la CUP de Manresa ha mostrat el seu total suport a l'opció del tren-tram proposat per a la Generalitat i ha qualificat de "forassenyada" l'opció de metro. El portaveu de la CUP a Manresa, Adam Majó, declara que davant el projecte presentat dimarts "no podem sinó alegrar-nos, ja que vam ser els primers d'apostar per aquesta modalitat de transport, quan ningú no donava un duro pel tramvia". La CUP assenyala que l'opció de tren-tram no exclou la proposta de tramvia dels aparelladors i exigeix que "s'impulsin paral·lelament". Majó argumenta que "ara no és el moment de tenir por en les dificultats de circulació d'automòbils que suposarà la irrupció d'aquest nou mitjà, sinó de pensar en els desplaçaments en cotxe que pot estalviar". La CUP coincideix amb CiU a demanar aparcaments dissuasius. Creu que amb el tramvia "no es perdrien places d'aparcament, sinó que només es canviarien per aparcaments als afores, al Congost o als Dolors". Majó creu que deixar escapar una oportunitat com la que proposa la Generalitat "seria un error històric"; i que, d'altra banda, "el tramvia no és una capritx estètic modernista", sinó una "necessitat urgent per a una ciutat amb problemes de mobilitat".

Finalment, la Joventut Socialista (JSC) de Manresa ha acollit "amb entusiasme" el projecte de tren-tram al Bages. Jonatan Triviño, primer secretari de l'organització, considera que la iniciativa "millorarà substancialment les condicions de mobilitat dels joves manresans i bagencs"; i afegeix que "representa una oportunitat històrica". Triviño concreta que el TramBages serà "de gran utilitat per als joves de fora la ciutat que es traslladen cada dia a Manresa per estudiar a la FUB i a la UPC", i que, en aquest sentit, "serà un gran avenç que el tramvia uneixi Renfe i FGC i tingui una parada al Campus Universitari". Afirma que el futur tren-tramvia servirà per "relligar i cohesionar la comarca des del punt de vista econòmic i social"; i que "és una clara aposta per la mobilitat en què nosaltres creiem: transport públic i de qualitat, eficient i ecològic".