El carrer Àngel Guimerà de Manresa passarà a ser illa de vianants, segons preveu el pla de mobilitat que ahir va presentar l'Ajuntament de Manresa i que dilluns s'aprovarà al ple municipal. Es tracta d'ampliar l'illa de vianants de Manresa unificant la del nucli antic i la del Passeig, incorporant-hi el Guimerà. A més a més, preveu que hi hagi controls fotogràfics a tots els accessos d'aquesta illa. Serien al carrer Jaume I, plaça Infants, Sobrerroca, santa Llúcia, plaça de la Reforma, carrer Barreres i el passeig de Pere III.

La ja antiga i debatuda idea que tot el Guimerà sigui illa de vianants serà per primer cop en un pla executiu, encara que l'aplicació de la mesura no és immediata i dependrà de la voluntat del govern de després de les municipals.

"D'entrada és una mesura que xoca, però no ha de ser ni la primera, ni la segona que s'apliqui, sinó que va per més llarg", explicava el regidor de Via Pública, Joan Vinyes. "Cal veure com es posa en marxa", i parlar-ne amb tots els sectors implicats com els botiguers per aplicar la mesura "de forma consensuada". En opinió de Vinyes, no s'hauria de fer de cop i volta, sinó que abans s'haurien de fer proves, durant els dies festius o els caps de setmana.

Des de Crist Rei i de baixada pel carril esquerre del Passeig, els vehicles es desviarien cap al carrer Canyelles, on hi hauria el control de les fotomultes. Pel cantó dret es podria circular com fins ara. Vinyes deia que "l'ampliació de l'illa de vianants ja s'ha anat fent els últims anys, ara es completaria".

El pla de mobilitat de Manresa (2011-2016) és una eina que ha elaborat l'equip de govern amb un centenar de mesures per endreçar la ciutat des del punt de vista de la mobilitat, fent prevaldre el transport públic per sobre del privat i facilitant la circulació dels vianants. Preveu la creació de carrils busos a la carretera de Vic, al Passeig, a les Bases de Manresa i al carrer Sant Cristòfol; la construcció de tretze rotondes per regular la circulació, la més important de les quals seria la de la Bonavista; la redistribució dels aparcaments de la zona blava que es perdin pel carril bus, l'ampliació d'aparcament controlat a la segona corona de Manresa i la possibilitat d'habilitar zones verdes d'aparcament als barris (vegeu Regió7 del 5 i 24 de febrer).