Segueix-nos a les xarxes socials:

Poder tenir accés al sistema públic de salut és la principal demanda dels immigrants

918 persones de 60 països van passar el 2014 per l'agent d'acollida de l'Ajuntament de Manresa

L'Ajuntament de Manresa va atendre mitjançant l'agent d'acollida 918 persones originàries de 60 països diferents durant el 2014. Les principals necessitats detectades van ser d'accés al sistema sanitari (85%), d'idioma (68%), relacionades amb la situació legal d'estrangeria (31%), treball (29%) i escolarització (14%).

Altres mancances que van ser ateses van ser la necessitat de suport per a fer tràmits, de formació i d'accés a ajuts dels serveis socials municipals.

Quan una persona d'una altra nacionalitat arriba per empadronar-se, si ve d'algun punt de Catalunya, se li adjudica un ambulatori segons el barri on s'ha establert i, en el cas que procedeixi de fora de Catalunya, es tramita la targeta sanitària.

A banda de l'atenció personalitzada i el traspàs d'informació general que es fa, l'agent d'acollida va fer les derivacions a serveis o recursos, alguns de més generals i d'altres més de específics, que es van valorar necessaris en cadascun dels casos.

De les persones ateses, el 30% provenien dels seus països d'origen, la resta venien directament d'altres poblacions de Catalunya o de l'estat espanyol. Concretament, un total de 234 persones ateses (29,65%) venien directament dels països d'origen i la resta provenien del moviment interior dins Catalunya (567) i la resta d'Espanya (117).

Prem per veure més contingut per a tu