Per tenir llicència de funerària a Manresa només calen 3 vehicles, taüts i personal
La modificació de l'ordenança aprovada en el darrer ple elimina gairebé totes les exigències d'infraestructures
Si es posen de costat l'anterior ordenança reguladora dels serveis funeraris de Manresa i la modificació aprovada en el darrer ple municipal es pot comprovar com han desaparegut gairebé totes les exigències d'infraestructura fins a quedar reduïdes a disposar de tres vehicles funeraris, un estoc de taüts per a 2 mesos i personal.
Si fins ara era indispensable per obtenir llicència de funcionament disposar d'un local per guardar vehicles, un magatzem, una cambra de refrigeració, sala d'embalsamament i tres sales de vetlla, la situació s'ha capgirat com un mitjó.
Les entitats prestadores del servei han d'assumir la informació sobre els serveis funeraris, subministrar el fèretre o urnes, fer les pràctiques higièniques necessàries en el cadàver, col·locar-lo en el fèretre, transportar-lo mitjançant un vehicle de transport funerari i fer els tràmits administratius.
La nova ordenança deixa ben clar que les empreses "no poden condicionar la prestació a la contractació d'activitats complementàries".
Més a Manresa
-
Cinc equips participen en la competició per presentar el nou màster de la UPC Manresa
-
Les jornades de portes obertes atrauen 385 estudiants potencials a la UManresa
-
L’Ajuntament de Manresa assumeix la titularitat de 4 km de carretera cap al Xup, Sant Pau i Callús
-
Una nova empresa pública aplegarà els actius turístics municipals de Manresa