Segueix-nos a les xarxes socials:

L'Ajuntament de Manresa intervé en 108 conflictes de convivència entre veïns

S'han atès 217 persones amb problemes que afectaven més d'un miler de ciutadans

El servei municipal Enllaç de l'Ajuntament de Manresa ha intervingut en 108 casos per millorar i afavorir la convivència ciutadana i ha atès 217 persones que manifestaven diferents problemàtiques que afectaven un total de 1.065 persones.

Del global de casos atesos i tancats durant l'any (87), el 69% han quedat tancats i resolts satisfactòriament. Aquestes són les principals dades de la memòria d'activitats corresponent a l'any 2015 del servei d'intermediació i treball comunitari que depèn de la regidoria de Cohesió Social, Gent Gran i Salut.

Dels 108 casos atesos, 96 eren nous i 12 de seguiment de l'any anterior. A banda del 69% de casos resolts, el 14 % s'han tancat sense acord (12 casos); el 7% han quedat interromputs per diferents circumstàncies (no voler continuar, buscar altres sortides, etc.); i el 10% restant s'ha derivat a altres àrees de l'Ajuntament i s'han treballat amb altres professionals municipals.

La majoria de demandes que rep el servei corresponen a problemes de convivència veïnal (88%), a molta distància, ús d'espais públics (8%), i altres de diversos 1% (activitats econòmiques, ordenances, etc.).

Entre les problemàtiques de convivència veïnal, l'apartat que genera més conflicte, es troba en primer lloc les dificultats de relació, amb el 30% del total (amb un augment considerable respecte a l'any 2014 de +7%); seguit molt a prop pels sorolls, amb el 29%, i la gestió de comunitats, amb el 16% i també amb un fort increment.

Prem per veure més contingut per a tu