Segueix-nos a les xarxes socials:

El primer tram del Passeig de Manresa acumula un miler de rajoles trencades

La via més emblemàtica de la ciutat té 600 peces fetes malbé als laterals i 400 a l'andana central

El primer tram del Passeig de Manresa acumula un miler de rajoles trencadesF.G.

Un miler de rajoles trencades al primer tram del passeig de Pere III de Manresa converteixen el vial més emblemàtic de la ciutat en un trencadís gaudinià de dimensions gegantines.

A les 600 peces trencades en els laterals (vegeu diari del 14 de març) cal sumar-n´hi unes 400 més a la part central del Passeig, entre la Muralla i Crist Rei.

El primer recompte va ser fet pel servei de manteniment de l'Ajuntament. El segon ha estat iniciativa d´uns ciutadans, habituals del Passeig, que es van fer una pregunta: i a l´andana central què?

Per això, Joan Antoni Pusó, Antoni Alberola i Xavier Invers van prendre paciència i de forma sistemàtica van recórrer la part central comptant-les una a una. Després de fer-ho van comunicar el resultat a Regió7, perquè el pogués sumar a la xifra donada per l´Ajuntament dels laterals del Passeig i així disposar d´una visió global de l´estat del paviment del primer tram de l´artèria central de la mobilitat a peu per la ciutat.

Joan Antoni Pusó, Antoni Alberola i Xavier Invers afirmen que, si bé els laterals del Passeig estan molt malmesos, el centre no es troba en una situació millor.

Tots tres van a passejar gairebé diàriament i «ens vaga veure el mal estat del Passeig», afirma Pusó, que recorda que en els dar-rers trenta anys no s´hi han fet actuacions contundents de millora i això ha fet que la trencadissa de rajoles hagi arribat a un punt que fa rumiar «si això es pot arreglar», perquè pel tipus de peces als laterals és més fàcil intervenir-hi, però al centre l´enllosat és diferent, combina materials i dibuixa formes que o es respecten o caldrà refer-lo de cap a cap.

Pusó, Alberola i Invers creuen que cal decidir si es retira l´enllosat de l´andana central del Passeig, s´aprofita per compactar bé la base i es canvien els centenars de rajoles trencades que hi ha, o s´opta per posar-hi alguna mena de quitrà acolorit. «El que està clar és que no pot continuar així», diuen.

Tots tres fan notar que a còpia d´anar fent pegats el Passeig va perdent la seva idiosincràsia i que fer un plantejament d´illa de vianants però al mateix temps ser un vial amb trànsit rodat i que acull tota mena d´actes comporta que estigui trinxat.L´Ajuntament destinarà abans de l´estiu 20.000 euros per substituir peces trencades

L´Ajuntament ha assegurat que la secció de Manteniment de la Via Pública procedirà a la reparació de les peces dels laterals del primer tram del passeig de Pere III que estiguin trencades.

Afirma que es preveu la seva substitució «abans de l´estiu» amb un cost aproximat de 20.000 euros.

Les mateixes fonts han explicat que durant els darrers anys les actuacions de reparació de peces del Centre Històric i el passeig de Pere III s'han anat efectuant amb una despesa de 15.000 euros l'any.

La majoria de rajoles trencades són a causa del trànsit de camions que fan tasques de càrrega i descàrrega per als comerços i restaurants que hi ha en aquest punt cèntric de la ciutat. També n'hi ha a causa de les arrels dels arbres.

El resultat són rajoles trencades, que es mouen i es troben a diferents nivells i que, en alguns sectors, a mesura que es camina incòmodament sobre elles van fent soroll perquè estan despreses. En dies de pluja i quan el terra encara no està eixut, esquitxen.

Aquesta situació provoca molèsties als vianants que caminen sobre un ferm inestable i sorollós. El deteriorament del ferm d´aquesta via emblemàtica de la ciutat és creixent.

Prem per veure més contingut per a tu