Accidentat primer any de Monbus a Manresa
El balanç del servei de transport en bus de la línia de Barcelona des que la companyia se'n va fer càrrec és ple d'incidències
Després d'un any amb Monbus explotant la línia de transport públic en autobús entre Manresa i Barcelona, molts usuaris desitjarien que el jutge del Tribunal Suprem que va sentenciar a favor de la companyia l'hagués d'utilitzar ell personalment cada dia per anar i tornar de la feina.
El balanç del primer any amb Monbus encarregant-se del servei ha estat accidentat. Va començar de manera atípica, amb la companyia substituint per ordre judicial la UTE Bages Exprés, formada per les empreses Castellà, Julià i Alsina Graells. La sentència del Suprem considerava que Monbus havia guanyat el concurs i no Bages Exprés i va desautoritzar la Generalitat, que havia donat menys punts a Monbus en valorar que l'oferta econòmica que feia es basava en valors anormals i desproporcionats.
I l'any ha acabat amb la Generalitat fent públic l'encàrrec d'una auditoria del servei de bus entre Manresa i Barcelona. Aquest és un pas previ a posar en marxa el rescat de la concessió de la línia, com ja ha passat a Igualada, en el cas que es detectin problemes que ho acreditin. Com un presagi, el primer dia que Monbus substituïa Bages Exprés hi va haver un accident que va retardar el trajecte i després va ploure a bots i barrals. Els conductors s'estrenaven amb uns vehicles i rutes que no tenien per mà. Cinc dies de retards i incidències van ser suficients perquè el departament de Territori de la Generalitat es decidís a obrir un expedient informatiu a l'empresa. La companyia va explicar que la combinació de pluja abundant i la campanya de compres nadalenques havien col·lapsat Barcelona i es tractava d'incidències puntuals.
Els usuaris, per la seva banda, es van organitzar i van començar a fer públiques incidències, com ara un vehicle que va tardar 3 hores a fer el trajecte, els eixugaparabrises que no donaven l'abast per garantir la visibilitat d'uns vides entelats; passatgers que no tenien seient, incompliment d'horaris, problemes amb els seients i portes, avaries... Volen deixar constància que els problemes no són puntuals sinó constants.
Els ajuntaments de Manresa i Olesa hi intervenen. La Generalitat va recollir un centenar d'incidències en un mes i adverteix que, o hi ha una rectificació «immediata» per part de l'empresa, o començarà a imposar sancions.
Es modifiquen horaris i s'introdueixen modificacions, però durant els mesos següents els motors o màquines validadores que fallen, portes que no tanquen i retards porten els usuaris a considerar que amb el canvi d'operador hi han sortit perdent.
Temes
Més a Manresa
-
Cinc equips participen en la competició per presentar el nou màster de la UPC Manresa
-
Les jornades de portes obertes atrauen 385 estudiants potencials a la UManresa
-
L’Ajuntament de Manresa assumeix la titularitat de 4 km de carretera cap al Xup, Sant Pau i Callús
-
Una nova empresa pública aplegarà els actius turístics municipals de Manresa