Segueix-nos a les xarxes socials:

L'agència tributària catalana creix en empleats tot i no saber si tindrà més competències

La Generalitat diu que l'oficina de la hisenda catalana té el nombre de treballadors adient al volum de feina

L'agència tributària catalana creix en empleats tot i no saber si tindrà més competènciesarxiu/alba iglesias

Els ciutadans que facin una gestió a l'oficina de l'Agència Tributària de Catalunya, estrenada el setembre passat, veuran més personal treballant que a l'antiga oficina liquidadora, que s'encarregava de gestionar els tributs de la Generalitat. Abans hi havia sis treballadors i ara n'hi ha 12. Les dependències manresanes de l'Agència, situades al carrer d'Alfons XII, s'han dotat de més personal perquè s'hi fan més tràmits que a les antigues oficines liquidadores i perquè l'ATC havia de ser el primer pas per assolir les plenes competències fiscals. Una peça de les estructures d'Estat. Ara, però, l'Agència està a l'espera de la constitució d'un nou govern català que en fixi el futur i concreti si assumirà més competències en recaptació d'impostos.

El departament d'Economia deixa clar que el funcionament de l'ATC segueix la legalitat i que simplement gestionen els tributs fixats per l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. La creació de l'organisme de gestió tributària respon, precisament, a la necessitat d'executar totes les competències que té la Generalitat en matèria fiscal i apropar aquest servei de l'administració a la ciutadania, segons fonts del departament. Insisteixen que la contractació de personal està subjecta al volum de feina actual de l'oficina i que en cap cas no van redimensionar el nombre de treballadors amb la vista fixada en la independència de Catalunya.

De fet, les mateixes fonts es remeten a les afirmacions expressades pel director d'aquest organisme, Lluís Salvadó, i afegeixen que si l'ATC assumeix més competències en el futur, o passa a recollir tots els impostos d'una Catalunya independent, s'hauria de contractar més personal per assumir el volum de feina que suposaria.

1,8 milions recaptats

Des de l'oficina de l'ATC a Manresa han gestionat des del setembre més de 2.100 expedients d'impostos de successions i més de 1.400 de transmissions patrimonials de ciutadans que s'han adreçat a les dependències. El còmput de la quantia de tots aquests impostos és d'1,8 milions d'euros. Són dades facilitades pel departament d'Economia per defensar que l'increment de personal està justificat. A part, també gestionen tributs de ciutadans que fan els tràmits a través d'Internet i els expedients de l'antiga oficina liquidarora, i això significa que els empleats de la l'ATC a la capital del Bages (auxiliars administratius, administratius i tècnics gestors, entre d'altres) treballen amb més de 7.400 expedients.

L'agència ha servit per centralitzar en una sola oficina diferents serveis que estaven repartits en tres llocs diferents: la gestió dels tributs cedits (l'impost de transmissions patrimonials i l'impost de transmissions i donacions), que feien les oficines liquidadores; la gestió dels tributs propis, que es feia a l'oficina central de l'agència tributària de Barcelona; i la gestió de la recaptació executiva, que portava l'agència estatal tributària.

La posada en marxa de l'ATC ha significat una reorganització del servei de recaptació de tributs. I és que fins fa uns mesos les oficines liquidadores (que assumien menys tasques) estaven en nombroses poblacions integrades en els locals del Registre de la Propietat. Aquest organigrama ha canviat completament i ara arreu del país hi ha 32 oficines de l'agència: 19 són de la Generalitat i n'hi ha 13 de compartides en consells comarcals i diputacions. A la Catalunya Central hi ha dues de les 19 oficines territorials que hi ha repartides arreu del país, i són ubicades a Manresa i a Vic. N'hi ha tres de compartides que són a Berga, Solsona -que depenen de la que hi ha a la capital del Bages- i Igualada.

Prem per veure més contingut per a tu