El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va posar en marxa a final de l'any passat el mecanisme per encarregar una auditoria de la línia de transport públic en autobús entre Manresa i Barcelona, que opera Monbus. Es va anunciar que quedaria enllestida a la primavera i són molts els usuaris que l'estan esperant amb candeletes.

Durant els darrers 5 mesos usuaris han expressat de forma reiterada el desig que el resultat de l'auditoria serveixi per millorar el servei.

El control realitzat és sobre els horaris, avaluació de les parades, la inspecció dels vehicles i l'atenció del personal. El treball l'ha encarregat l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) arran de les queixes constants, tant per part d'usuaris com dels ajuntaments. L'objectiu és tenir una radiografia del funcionament del servei. L'avaluació es durà a terme en tres fases; la detecció de possibles mancances dels serveis d'obligat compliment conforme al contractes de la concessió a partir de les queixes registrades i els expedients sancionadors en curs; l'avaluació des del punt de vista dels serveis realment oferts; i l'estudi de les repercussions sobre els clients actuals i la seva percepció.

S'han fet controls a les hores punta, inspeccions de l'estat dels vehicles i dels elements d'informació, capacitat i seguretat de les parades. S'han vigilat les condicions de prestació del servei a bord dels mateixos autobusos per valorar-ne la capacitat, la comoditat i l'atenció del personal. També enquestes als usuaris. L'objectiu és aconseguir resoldre problemes que es puguin resoldre.