L'inici de la tercera votació del concurs del Cotxe de l'Any dels Lectors ha comportat la presentació de tres nous candidats a aquest premi instituït per Prensa Ibérica i La Vanguardia. La votació corresponent al mes de març compta amb la particularitat d'estar protagonitzada per tres marques d'origen oriental: la japonesa Nissan i les coreanes Hyundai i Kia Motors.

Una triple proposta que se centra en segments que van des dels utilitaris de tall urbà i de mida compacte, com és el cas del Kia Picanto i del Nissan Micra, respectivament, fins al dels turismes assentats sobre plataformes polivalents que els permeten gaudir de diverses alternatives de carrosseria com el Hyundai i30.

D'aquesta manera, i després dels triomfs obtinguts pel Kia Rio i el BMW Sèrie 5 en les dues primeres votacions de l'any, aquests tres models opten per aconseguir aquesta posició de privilegi que obtenen els vencedors de cada selecció mensual, de cara a obtenir un posat en la definitiva Votació Final del Cotxe de l'Any dels Lectors.

Així doncs, el web www.mejorcoche.epi.es ja ha començat a rebre els primers vots dels lectors participants de les diferents capçaleres que formen part de Premsa Ibèrica i del diari La Vanguardia. Dos grups editorials que han tornat a bolcar-un any més, i en van 16, en la convocatòria d'uns guardons que s'han convertit en tot un referent en el panorama del motor a nivell nacional.Nissan Micra

D'una banda, Nissan ha decidit reinventar i reformular íntegrament el concepte de la seva gamma utilitària Micra. Disponible en una única configuració de carrosseria 5 portes el Micra ha crescut fins a gairebé arribar als 4 metres de longitud, alhora que ha variat completament la seva aposta estilística, per passar a mostrar una nova alternativa de marcat tall esportiu.

Una imatge i caràcter dinàmic que no s'ha vist renyida amb la concepció d'un ampli interior tant pel que fa a l'espai disponible per als passatgers com en el destinat al maleter, amb un volum inicial de 300 litres de capacitat.

La gamma inicial de motoritzacions està en la línia de la tan de moda tecnologia 'downsizing' en el cas dels gasolina al explicar una una planta motriu tricilíndrica de 998 cc de cilindrada en nivells de potència de 75 i 95 cv, al costat del conegut dièsel 1.5 dCi de 90 cv.

Hyundai i30

Pel que fa a Hyundai, l'i30 es presenta com una nova mostra del salt de qualitat realitzat per la firma coreana a la seva gamma de productes. Aquest model de la seva gamma compacta arriba en un principi a la carrosseria de 5 portes, encara que per estiu està prevista la incorporació de la carrosseria familiar Wagon.

En el cas de la versió ja a la venda, es tracta d'un model compacte de 4,34 metres de longitud, que ha guanyat de manera notable en presència i habitabilitat. Així doncs, Hyundai anuncia unes millorades cotes interiors per als passatgers, i una capacitat de maleter entre els 395 i els 1.301 litres, si s'opta per abatre per complet el suport del darrere.

L'oferta del i30 s'estructura al voltant dels nivells d'acabat Klass, Tecno i Style, que es poden combinar amb un total de dues motoritzacions gasolina T-GDI de 120 i 140 cv, i potras tres dièsel CRDI amb potències de 95, 110 i 136 cv.

Kia Picanto

La marca coreana torna a l'aparador d'aspirants a l'actual edició del Premi Cotxe de l'Any dels Lectors després de la victòria del Rio en la votació inaugural de l'actual edició. Ara és el torn del Picanto, el primer graó d'accés a la gamma Kia, sota el dinàmic aspecte d'un utilitari urbà totalment actualitzat.

Mantenint les dimensions externes del seu predecessor de 3,6 metres, el Picanto ha vist augmentada la seva distància entre eixos per obtenir una més compacta aparença externa i unes cotes d'habitabilitat i capacitat interior millorades respecte al seu predecessor.

El Picanto aposta per tres eficients motors de gasolina; els atmosfèrics amb injecció indirecta multipunt (MPI) 1.0 i 1.25 de 67 i 85 cv i el nou 1.0 T-GDI de 100 cv.