L'edició d'enguany del Saló de Ginebra ens ha servit per conèixer la nova generació del Toyota Auris, que arribarà amb importants novetats pel que fa a les motoritzacions.

El compacte nipó ha anunciat tres propulsors diferents, un de benzina i els altres dos amb mecàniques híbrides, de manera que per primer cop desapareixerà l'opció d'escollir un motor dièsel. Aquesta decisió no sorprèn en absolut tenint en compte la batalla que marques i ajuntaments tenen contra aquest combustible, sobretot si pensem que Toyota ha liderat les vendes d'híbrids durant 20 anys.

La tecnologia híbrida de la marca ha aconseguit vendre més d'11 milions de vehicles a tot el món (1,5 dels quals a Europa), de manera que el nou Auris està cridat des de l'inici a ser un supervendes.

Eficiència per sobre de tot

Sense cap motor dièsel disponible, la gamma estarà formada per un benzina tricilíndric d'1,2 litres i 116 cavalls i per dues mecàniques híbrides: la primera d'1,8 litres i 122 cavalls i la segona de dos litres i 180 cavalls.

A més, aquest darrer propulsor -denominat per la marca Dynamic Force- ha assolit una eficiència energètica del 41%, una xifra excel·lent tractant-se d'un motor de combustió.

Estètica renovada

El nou Auris reduirà el centre de gravetat 20 mm, de manera que segons la marca serà «més lleuger i àgil en la seva vista lateral». La longitud augmentarà 40 mm concentrats en la distància entre eixos, i tindrà elements com la il·luminació diürna, els fars davanters i posteriors LED o el sostre pintat en dues tonalitats. A més, la gran entrada d'aire del frontal o les dues sortides d'escapament aporten una estètica dinàmica i esportiva al compacte japonès.

Nova caixa de canvis

Finalment, la transmissió del compacte també es renovarà amb un nou canvi manual de 6 velocitats, que reduirà el pes 7 quilos. A més, també arribarà una nova transmissió automàtica CVT de variador continu i dos sistemes de tracció total.