30 de gener de 2021
30.01.2021
Regió7
toyotA ?highlander

Màxim exponent HÍBRID

Toyota completa la seva gamma SUV amb un tot camí de set places equipat amb la nova generació híbrida de 248 CV

29.01.2021 | 17:51
Màxim exponent HÍBRID

la tecnologia de propulsió híbrida s'ha convertit en el principal argument de vendes de Toyota durant els últims anys. El procés d'electrificació que Toyota va inciar amb la primera generació del Prius s'ha anat estenent per tota la seva gamma de turismes i tot terrenys, i tot just s'acaba d'incorporar a aquest catàleg Electric Hybrid el nou Highlander. Es tracta d'un SUV de 4,95 metres de longitud i imponent presència que es presenta com el vaixell insígnia de la gamma off-road electrificada de la marca japonesa.

El Highlander se situa per sobre del Rav4, al qual supera clarament en grandària i, sobretot, habitabilitat interior, amb capacitat per a set passatgers distribuïts en tres files.

El maleter és de 658 litres en la seva configuració de 5 places, ampliable fins als 1.909 litres si es prescindeix de les dues files posteriors. L'interior, disponible en tonalitats negre o gris grafit, és presidit per una pantalla tàctil de 8 polzades en el cas de l'acabat Advance o de 12,3 polzades en el superior Luxury. Els seients davanters calefactables, la càmera de visió posterior i el carregador sense fils per a telèfons mòbils també formen part del complet equipament original del Highlander.

quatre generacions híbrides

Toyota equipa el Highlander amb la quarta generació del seu sistema híbrid elèctric. Es tracta d'una combinació d'un motor de gasolina de 2,5 litres amb altres dues unitats elèctriques situades a cada eix, que proporciona una potència de 248 CV. Precisament és el propulsor elèctric de l'eix posterior el que dota el SUV de Toyota de tracció total elèctrica intel·ligent (AWD-i).

Amb tot aquests elements la marca anuncia un consum de 7 litres cada 100 km i unes emissions de 158 g de CO2/km sota l'estàndard de mesurament WLTP. A més, l'usuari pot seleccionar entre 4 modes de conducció (ECO, Normal, Sport i Trail) amb els quals gestionar l'eficiència, l'entrega de la potència i altres paràmetres en funció de les necessitats de conducció i tipus de superfície.

El nou Highlander ja és a la venda amb un preu que arrenca en 52.000 euros.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook