El comerç manresà ha celebrat el Black Friday, que ja obre oficiosament la campanya de Nadal i que genera una enorme requesta entre el consumidor. Amb tot, a Manresa han sorgit veus comercials que lamenten que sigui la «pressió del mercat» la que empeny a iniciar els descomptes nadalencs molt abans del que era usual al sector. La moda del Black Friday, una festa del consum importada dels Estats Units i escampada al comerç global per les grans marques i Internet, està modificant el comportament del comerç local, que ja està patint la influència abassegadora de les tendències generals del sector. Una nova fórmula de consum que obliga a adaptar-se a accions que no sempre beneficien els interessos del petit comerç i que incrementa la pulsió consumista en unes dates ja encarades a la compra compulsiva. Mala peça al teler. El més recomanable és reapropiar-se tant com sigui possible d'una moda que condiciona encara més el funcionament d'un sector clau de la nostra economia.
Descobreix una manera diferent de llegir l'edició en paper del diari amb la nostra versió digital.
L'últim | El més llegit |