Un capellà del bisbat de Solsona defensa l'homosexualitat
Ramon Cabana convida a reflexionar en el seu llibre a partir de situacions que ha viscut com a professor

Cabana fullejant la seva publicació sobre el papa Francesc. / arxiu/d. p.
redacció/d. p.solsona
"Ets homosexual com ets home, i has de fer la teva vida i cercar la teva maduresa humana i la teva felicitat a partir d'aquesta realitat". És el que li va recomanar mossèn Ramon Cabana a un alumne que "va fer una decisió de fugida en entrar de novici a un convent" després d'explicar-li la seva condició d'homosexual. Aquesta reflexió és una de les moltes que l'exprofessor i rector de Gargallà recull en una publicació anomenada Quaranta cursos, quaranta classes, en la qual sintetitza "les lliçons més importants que he donat o somnio que jo mateix he après" durant els anys que s'ha dedicat a la docència a diferents centres de secundària de la Catalunya Central.
El llibret s'articula en quaranta textos breus, cadascun dels quals reflexiona sobre temàtiques tan diverses com la vocació, l'assetjament, la virginitat, l'educació, l'alcoholisme, el muntanyisme, les sectes, l'avortament o la sida, entre altres aspectes. Després de quaranta cursos exercint de professor, Cabana creu que l'educació, "ttractant-se de quelcom tan profundament relacionat amb la vida", és una cosa "complexa" i a vegades "estressant i decebedora". "Els ingenus li volen exigir tot. Els poders polítics la volen manipular. Els conservadors la volen obstruir. Els progressistes tecnicistes la volen mutilar. I les religions la volen adoctrinar", conclou en el primer capítol del llibre, que serveix de presentació.
- Més de la meitat de les carrosses no assisteixen a la rua de carnaval de Berga
- UGT a Renfe sobre el túnel on plou a dins: 'Qui va determinar que es podia passar de Calaf a Cervera amb tren no tenia coneixements
- Un despreniment talla la carretera que uneix Fonollosa amb Sant Joan i Manresa
- Declaració de la Renda 2026 a Catalunya: la deducció pel lloguer que et pot fer recuperar fins a 1.000 €
- Una bombona de gas del riure, principal hipòtesi de l’incendi de Manlleu en què han mort cinc joves
- L'esborrany del viatge del Papa a Catalunya tindria Montserrat entre els punts de visita
- Un incendi en un traster reconvertit en habitatge deixa cinc morts a Manlleu
- Els lladres perfeccionen noves tècniques per a obrir panys: de l''impresioning' i el 'topolino' als xiclets de menta i els clips