L'alcalde d'Esparreguera s'afegeix a les crítiques pel servei que ofereix Monbus

L'empresa gallega que explota la línia d'Igualada a Barcelona i la de Manresa a la capital catalana acumula queixes per la gestió del servei

13.02.2017 | 07:33
Autobusos de Monbus, a Igualada

Eduard Rivas, alcalde d'Espar-reguera, demana solucions a la Generalitat pels retards i les incidències diverses en els autobusos de Monbus. Esparreguera se suma a les queixes d'altres ciutats de la mateixa línia, com Igualada, i a les d'altres municipis com Manresa i Olesa, que pertanyen a la concessió Manresa-Barcelona que gestiona la mateixa empresa gallega.

Eduard Rivas, es va reunir la setmana pasada amb el director del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Jordi Follia, i li va traslladar les queixes i el malestar dels usuaris del seu municipi. Rivas va expressar la seva preocupació i va demanar solucions «per pal·liar les deficiències d'un servei de transport que representa una situació de greuge per als veïns d'Esparreguera i de la comarca».

Rivas va concretar les queixes en l'incompliment dels horaris i parades, la manca d'espai als autobusos, el seu estat de manteniment i la manca d'atenció als usuaris. Per tot això, Rivas va demanar «que Monbus adapti el servei a les necessitats dels usuaris i es comprometi a oferir el servei amb qualitat i atenció a les persones».

L'alcalde d'Esparreguera és la segona vegada que coincideix amb representants de la Generalitat per plantejar alternatives a la situació del transport i la mobilitat del municipi. En l'anterior trobada va demanar l'activació d'un bus llançadora entre Esparreguera i les estacions de Ferrocarrils i Renfe de Martorell com a solució a la precarietat del transport en autobús entre Esparreguera i Barcelona. Aquesta petició té el suport explícit de la Patronal Catalana de la Petita i Mitjana Empresa (PIMEC) i també la comparteixen els governs d'Olesa de Montserrat i d'Abrera.

Segons fonts de l'Ajuntament d'Esparreguera, des de final del mes de gener s'han recollit una setantena d'incidències per deficiències en el servei de Monbus a les línies Igualada-Barcelona i Esparreguera-Martorell a través de l'aplicació HispanoFailApp, les quals s'han de sumar a les 15 queixes que l'Ajuntament va recollir durant el 2016 i el que va del 2017 per endarreriments i incompliments d'horaris en aquestes línies.

Rivas estudia emprendre accions tant jurídiques com polítiques de cara a mobilitzar les poblacions afectades i forçar una resposta de l'administració catalana, que és la competent en les concessions de mobilitat interurbana. Mentrestant, Rivas ha fet un crida als usuaris a dirigir totes les queixes a l'Ajuntament.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema