El secretari general de Transports de la Generalitat, Manel Nadal, va avançar ahir que el Govern construirà una ronda pel nord de Piera que eludirà l'actual pas pel centre de la ciutat i simplificarà la connexió amb la C-15, l'eix diagonal. D'aquesta manera, es tanca el debat si el traçat havia de ser per la part septentrional o la meridional de Piera. Nadal justifica l'elecció del nord "pels problemes ambientals que significaria el pas pel sud". Afirma també que aviat s'iniciaran les tasques per fer l'estudi informatiu.

Nadal va anunciar ahir aquesta notícia en la inauguració de la "semivariant" de la B-224, que servirà perquè un important volum de vehicles pesants evitin el pas per dins el nucli i es desviïn cap als Hostalets. La construcció ha tingut un cost de 2,9 milions d'euros i té una longitud d'1,4 quilòmetres.

Nadal va fer una visita a la rotonda de la carretera B-224, on neix aquesta variant. A partir d'ara, les habituals columnes de camions que provenen de la carretera de Martorell i van en direcció a l'abocador dels Hostalets de Pierola, ja no hauran de travessar pel mig de Piera, i significarà un pas important per a la reducció del trànsit intern.

Manel Nadal va explicar que "hem fet una variant curta, de quilòmetre i mig i que ha costat tres milions d'euros, que resol l'accés a l'abocador dels Hostalets, però no fa ben bé de variant per a Piera". La infraestructura que va prometre ahir a Jordi Madrid, alcalde de la ciutat, és en canvi "una reivindicació històrica. Una via que connectarà per fora del nucli, cap a Vallbona i l'eix de la C-15, que ara està en obres".

De fet, el POUM de Piera, que està en fase d'al·legacions, també preveu una connexió que circumval·li el municipi pel nord, que ara mateix és l'espina dorsal de la població. Es tracta, en tot cas, d'un projecte a llarg termini que, segons va afirmar l'alcalde a Regió7, "no és incompatible amb la ronda que preveu la Generalitat".