El 1963, arran del ressò del cog-nom d'una de les actrius fetitxe d'Alfred Hitchcock, la dissenyadora igualadina Henar Velázquez va crear una marca pròpia, amb uns dissenys singulars basats en el punt. Ara, fins al 24 d'octubre, el Museu de la Pell mostra 17 dels dissenys cedits per Velázquez i algunes de les confeccions més celebrades, esbossos, patrons i catàlegs de la marca Novak des del 1963 fins al 2003.

Amb el nom de Novak, disseny, moda. Igualada 1963-2003, l'exposició traça l'èxit d'uns patrons igualadins reconeguts per la seva creativitat. Un treball de formigueta que va acabar transcendint les fronteres del país, amb dues col·leccions anuals. Una empresa familiar que al llarg de més de quaranta anys va fabricar peces de punt per a senyores en una ciutat que vivia del punt i de la pell, i "que sabia reconèixer el valor de les peces ben fetes". Les peces van ser fetes "sempre" amb una màquina de segona mà que va funcionar fins al darrer dia per crear les peces.

Roger Velázquez, germà de la dissenyadora i col·laborador de l'exposició, explica que "són peces de punt per les quals s'ha interessat el Museu Tèxtil de Terrassa. L'exposició vol mostrar la perspectiva de la fabricació de punt". En aquest sentit, "era un disseny de punt, que permetia el reconeixement de la ciutat a tot el món".

El tret distintiu era la moda femenina, així com la innovació. El punt "tenia dificultats per competir amb l'alta costura, li vam donar un caire de qualitat i modernitat". Es van acabar fent vestits de núvia amb punt, un dels quals és ex- posat al museu.