L'Oficina Federal de Vehicles de Motor (KBA) d'Alemanya va informar que ha detectat valors d'emissions de gasos contaminants per sobre del permès a diversos fabricants, en una investigació iniciada arran de l'escàndol de Volkswagen. "Segons les dades brutes, s'han comprovat fins ara en part elevats valors de NOx en diferents condicions de conducció i ambientals", va explicar la KBA en un comunicat, en què no s'indicava quines marques o models no compleixen la normativa.

Les autoritats alemanyes ara estan en converses amb els fabricants de vehicles afectats per aquests resultats per valorar-los. Després d'aquesta fase consultiva podrien aparèixer "conseqüències legals", va afegir l'organisme.

La KBA va començar a final de setembre una revisió generalitzada de vehicles, després que esclatés l'escàndol de la manipulació de les dades d'emissions de Volkswagen arran d'una denúncia de l'Agència de Protecció Mediambiental (EPA) dels EUA.

L'oficina es va proposar revisar més de 50 models diferents dels principals fabricants alemanys -Volkswagen, BMW, Daimler- i d'altres cases estrangeres com Ford, Alfa Romeo, Dacia, Hyundai i Mazda. Fins ara s'han fet dos terços de les anàlisis programades, tant a les instal·lacions de proves com en conducció en carreteres.

Segons va assenyalar un portaveu del ministeri alemany de Transports, els resultats es recolliran en un informe conjunt, tot i que no va avançar la data en què es farà públic. El setembre Volkswagen va reconèixer haver inclòs un programari il·legal en 9,5 milions de vehicles perquè, quan fossin portats a un banc de proves, emetessin gasos com el NOx i complissin les regulacions, encara que en condicions normals contaminaven molt més.

Al principi d'aquest mes va informar que també havia detectat "irregularitats" en la certificació d'emissions de CO2 que afectaven uns 800.000 vehicles del grup.

La BKA va ordenar poc després analitzar de nou les emissions de CO2 i el consum de combustible dels models amb motors dièsel d'1,4, 1,6 i 2 litres i en els de gasolina d'1,4 litres. Segons va assenyalar, ha d'informar les autoritats europees de qualsevol resultat rellevant de les seves investigacions.

D'altra banda, el ministre d'Indústria, Turisme i Energia, José Manuel Soria, va assegurar que no té cap confirmació que el Grup Volkswagen vulgui donar a Espanya, com ha anunciat als Estats Units, 1.000 dòlars compensació als clients afectats pel trucatge dels motors dièsel.