Un avió de la companyia egípcia EgyptAir que feia la ruta París-el Caire es va estavellar de matinada al mar Mediterrani amb 66 persones a bord per causes encara desconegudes, tot i que les autoritats no descarten una acció terrorista i veuen més probable que el sinistre fos causat per un atemptat que per una avaria tècnica. L'Air-bus A320 va desaparèixer dels radars cap a tres quarts de tres de la matinada, poc després d'entrar a l'espai aeri d'Egipte, i es va estavellar a 280 quilòmetres de la costa d'aquest país, on van començar poc després i encara continuen les operacions de rescat.

En aquesta zona, a unes 50 milles al sud-est de l'illa grega de Karpathos, les forces de rescat van trobar trossos de plàstic que es creu que pertanyen a l'avió sinistrat, segons van anunciar les autoritats gregues i egípcies. Concretament, les autoritats gregues van trobar materials surant que és probable que pertanyin a les restes de l'avió, així com algunes armilles salvavides al mar.

A l'hora de tancar aquesta edició encara es desconeixia la causa del sinistre, però tant les autoritats egípcies com les franceses, que col·laboren en les investigacions de la catàtrofe, no descartaven cap opció, tampoc la d'un atemptat terrorista.

El ministre d'Aviació egipci, Sharif Fathi, va explicar que la possibilitat que una acció terrorista estigui darrere del sinistre és més elevada que la d'una avaria tècnica, però va destacar repetidament que aquestes només són "suposicions" i que encara és aviat per arribar a conclusions.

Anteriorment, el president francès, François Hollande, tampoc no va descartar cap hipòtesi, inclosa la terrorista. Per la seva banda, el cap del Servei Federal de Seguretat (FSB, antic KGB), Aleksandr Bórtnikov, va afirmar que tot apunta que el sinistre va ser un atemptat.

De moment no hi ha indicis definitus que apuntin a la hipòtesi terrorista, ni cap grup armat ha reivindicat un atac, però hi ha l'antecedent de l'Airbus A321 de la companyia russa Metrojet (Kogalymavia), que va ser abatut per la branca egípcia del grup terrorista Estat Islàmic (EI) l'octubre passat.

L'aparell es va estavellar a la península egípcia del Sinaí amb 224 persones a bord i el grup radical va afirmar que va aconse-guir col·locar una bomba de fabricació casolana a l'interior de l'avió abans que s'enlairés de l'aeroport de Sharm al-Xeikh.

Ensurt al març

Així mateix, el mes de març passat, un avió d'EgyptAir va ser segrestat després d'enlairar-se de l'aeroport de la ciutat d'Alexandria i un home egipci amb explosius falsos adossats al cos va forçar la tripulació a aterrar a Xipre, on residia la seva exdona.

Els últims incidents aeris relacionats amb Egipte o la seva aerolínia nacional han posat en dubte les mesures de seguretat als aeroports del país, així com la fiabilitat de la companyia aèria, que és considerada poc segura i no és a la llista negra de la Unió Europea.

La majoria dels desapareguts són egipcis, 30 en total, però també volaven a bord de l'avió sinistrat 15 francesos, i els familiars d'alguns d'ells van ser portats a Egipte en un vol d'EgyptAir des de París.