La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de la Generalitat ha aprovat inicialment el Pla Director Urbanístic Aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages, un document que delimita i defineix els usos i serveis d'aquest tipus d'instal·lacions. En el cas de Sant Fruitós, aquest pla "ni restringeix ni permet res més del que ja es preveia fins ara, i simplement s'endreça el que hi ha", segons l'alcalde, Joan Carles Batanés.

L'aeròdrom de Sant Fruitós ja es va emparar fa uns mesos a l'article 148 de la llei d'Urbanisme per regular els seus usos i poder ampliar els equipaments, i tant l'Ajuntament de Sant Fruitós com la Comissió Territorial d'Urbanisme hi van donar el vistiplau, de manera que a començament de maig l'aeròdrom va reprendre l'activitat i ha fet unes petites adequacions de les instal·lacions. Tanmateix, hi havia pendent l'aprovació del PDUA, després que una llei aprovada el 2009 per la Generalitat obliga a sotmetre aquest tipus d'instal·lacions a un Pla Director Urbanístic Aeroportuari que, en aquest cas, "l'únic que fa és com registrar allò que ja s'està fent", insisteix Joan Carles Batanés.

En aquest sentit, el PDUA manté l'àmbit de l'aeròdrom en la superfície de 117.752 m2, com també un sostre total de 9.595 m2 per a les edificacions existents i potencials. Reserva 60.227 m2 per al moviment de les aeronaus, i 57.525 m2 més per al de les activitats aeroportuàries. En el primer cas s'inclou la pista de vol actualment existent i una plataforma de rodada, amb unitats específiques per desenvolupar-hi activitats de paracaigudisme, aviació esportiva i una zona d'helicòpters. En el segon, es preveuen diverses unitats per regular els usos i condicions de l'edificació, ja sigui l'activitat paracaigudística, o el desenvolupament aeroportuari, viari i d'aparcament.

L'aeròdrom Pujol Muntalà de Sant Fruitós opera a través d'Airpirineus (que també forma part de la propietat de les instal·lacions) i de BCN SkyDive, com a operador de l'activitat de paracaigudisme. Darrerament s'han fet diverses actuacions d'ampliació de l'hangar, s'ha habilitat una caseta per a les oficines i una rulot per a entrepans, s'ha adequat una àrea de descans per als saltadors, i s'ha començat a construir una piscina. Aquesta fase s'hauria d'enllestir aquest estiu, i de cara al 2016 podria començar una segona, amb més hangars per a avions particulars i un taller. Més a llarg termini, es preveu convertir aquest aeròdrom en una escola de referència de vols i de salts.