Agents polítics i socials del Bages insisteixen a demanar a la Generalitat el cost que tindria rescatar l'autopista C-16 segons el nou decret pel qual es preveu comptar els vehicles reals que hi passen i no sobre la base de l'estimació anual que es prenia de referència fins ara. D'aquesta manera "podrem comparar l'alliberament de l'autopista amb el cost de desdoblar la C-55" i establir prioritats, segons apunta el president del Consell Comarcal del Bages i del Consorci Viari, Agustí Comas, per bé que a la llarga considera necessàries totes dues opcions.

Comas explica que la Generalitat va informar del cost de desdoblar la C-55 en una reunió mantinguda fa uns dies amb el Consorci Viari. Conèixer l'estat en què es trobava el procés de redacció i el cost final "va ser un tema recurrent" al llarg de tot el mandat anterior, explica la exvicepresidenta comarcal, Adriana Delgado, i ho corrobora l'alcalde de Castellgalí i exmembre del Consorci Viari, Cristòfol Gimeno. "Un dels compromisos adquirits per part del departament a començamet del mandat és que ens entregarien el projecte, però no ens en vam sortir".

Ara la Generalitat ha confirmat el cost de l'obra , però el contingut del projecte no es farà públic fins a la seva aprovació, que no té data, de manera que la referència bàsica continua sent la que consta en l'estudi del 2007 (vegeu infografia).

Per altra banda, "encara ens falta saber quin és el càlcul del rescat de l'autopista després del nou decret", que Comas pressuposa "molt inferior" als 776 milions "que ens van dir que costaria" amb el càlcul fet sobre la base de l'estimació de vehicles que hi circulen.