Empreses de telefonia són les que reben més reclamacions a la Catalunya Central

El total de reclamacions va baixar l'any passat el 20% respecte les del 2014

22.04.2016 | 14:09

La directora de l'Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera, ha presentat aquest divendres el balanç d'actuacions del 2015 en defensa dels drets dels consumidors a la Catalunya Central. A les comarques centrals es van presentar 1.960 reclamacions l'any passat, un 20% menys que el 2014. Ribera ha destacat que això vol dir que les empreses d'aquesta demarcació "han fet bé les coses i que les empreses prenen consciència i fan les coses ben fetes". El 46,1% de les reclamacions es van fer a empreses de telecomunicacions i internet. Telefònica, Vodafone, Endesa, Orange i Gas Natural són les que lideren el rànquing i superen el centenar de reclamacions. Tanmateix, també són les que tenen un major índex de resolució, i set de cada deu casos s'acaba solucionant fora de la via judicial.

En l'àmbit de resolució de conflictes de consum, s'han resolt 1.167 casos per la via de la mediació i s'han acordat 112 laudes a la demarcació. D'altra banda, el primer trimestre de 2015 es va tancar el procés de tramitació de les preferents de Catalunya Caixa. Durant l'any passat, es va acordar els darrers 75 laudes d'afectats per les preferents a la Catalunya Central. Com a dada de tancament, el procés s'ha conclòs amb la resolució de 3.985 casos per laudes a les comarques de la Catalunya Central, que han suposat el retorn de 35,2 MEUR als afectats.

En total, a les comarques centrals es van presentar 1.960 reclamacions l'any passat, un 20% menys que el 2014. El 46,1% de les reclamacions es van fer a empreses de telecomunicacions i internet. Fet que, segons Ribera, respon també al fet que són les empreses que acumulen més número de contractes perquè, a cada família, hi ha diversos contractes. La presentació ha comptat també amb la presència de la directora dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a la demarcació, Bàrbara Minoves, del subdirector general de Disciplina de Mercat, Albert Melià, i del subdirector general d'Atenció a Consumidor, Josep Maria Recasens. Línies de treballRibera, que ocupa el càrrec des del març d'aquest mateix any, ha explicat que una de les línies de treball de cara aquest 2016 és aconseguir que els establiments s'adhereixin a la junta arbitral perquè és una manera de donar garantia als seus treballadors. "És un sistema de mediació i arbitratge gratuït, molt més ràpid que un sistema judicial", ha explicat. Ribera ha explicat que, pel que fa als ajuts per al subministrament de serveis bàsics, a les comarques centrals s'han beneficiat 360 famílies. Per comarques, 123 a Osona, 216 al Bages, 8 a l'Anoia, 5 al Berguedà i 8 al Moianès.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema