L'Institut Escola Sant Jordi de Navàs ha culminat aquesta setmana el projecte transversal que han treballat els alumnes del centre durant aquest curs. Sota el nom de "Un curs, un cim" tots els estudiants del centre, des de P3 fins a quart d'ESO, han tractat un cim del prepirineu i han culminat el curs amb el seu ascens.

Segons han informat des del centre educatiu, tot l'alumnat, segons el nivell, ha adquirit coneixement sobre un cim concret i s'ha preocupat de saber què es necessita per fer el seu ascens, els possibles problemes que es poden trobar, la metereologia, la fauna, la flora, la cartografia, el material necessari, la psicologia de muntanya o els valors, entre altres. L'Institut Escola de Navàs va escollir aquest projecte per «introduir i promocionar l'excursionisme com a activitat que es pot practicar en l'entorn natural proper en temps de lleure, que produeix satisfacció tant a nivell personal, familiar o en grup».

Durant el curs, els alumnes han après «que es pot gaudir pujant un cim, que l'esforç personal i la cooperació entre alumnes i mestres és important per avançar». També han evidenciat «els canvis corporals que es produeixen fent l'exercici físic de pujar una muntanya, ens hem orientat en el nostre entorn natural més proper, hem pres consciència de com hem d'anar vestits per anar a caminar a la muntanya i hem pensat i posat a la motxilla el que s'ha de portar per anar preparat a la muntanya», asseguren.

A Educació Infantil, Cicle Inicial i Cicle Mitjà, els cims que han treballat i han pujat són del mateix municipi de Navàs o l'entorn. En aquest sentit, a P3, P4 i P5 han treballat el Turó de Can Vall; a primer de primària, el Serrat del Lledó ("La bandera"); a segon, el Sant Genís; a tercer, el Turó del Castell de Balsareny i a quart, el Serrat de l'Àliga. Aquesta activitat els ha permès, segons apunten des del centre, «estar en contacte amb la natura que ens envolta, hem jugat i experimentat amb troncs i pedres, hem vist el poble des de diferents perspectives, observant on estan situats els nuclis urbans i gaudint de les vistes des dels turons i finalment hem après a valorar el patrimoni natural que ens envolta i no malmetre el medi ambient».

A Cicle Superior i ESO, a banda de tot el que s'ha treballat als altres cursos amb més profunditat, han estudiat i analitzat la forma de fer un bon ús de les begudes i les barretes energètiques i han après a controlar les pulsacions per tal de saber on tenen el seu llindar. Han treballat també quin escalfament cal fer a l'hora de començar a pujar un cim amb garanties i com cal estirar un cop s'ha assolit el descens. A cinquè i sisè de primària els alumnes han pujat a Sant Jeroni (Montserrat); a primer d'ESO, la Tossa d'Alp; a segon d'ESO, la Gallina Pelada, a tercer d'ESO, El Sobrepuny i a quart d'ESO, el Penyes Altes del Moixeró.

Els nois i noies d'ESO van fer els cims aquest dijous i un cop coronats es van connectar simultàniament en videoconferència amb el camp base situat al mateix institut.